Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CTR304
Ders İsmi: Uzmanlık Spor Dalı Gözlem Ölçme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN
Öğr.Gör. ALPER ERDOĞDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, uzmanlık branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; branşın tarihçesi, branşa ait özellikler, maç izleme ve analiz etme, ekipmanları, branşa ait teknikler, branşına özgü müsabaka taktikleri ve konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Uzmanlık branşının dünyada ve Türkiye’ deki tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Uzmanlık branşına özgü temel tekniklerin öğretim yöntemlerini açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Uzmanlık branşına özgü temel teknikleri uygular.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Uzmanlık branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uzmanlık branşının tarihçesi, dünyada ve Türkiye’de doğuşu ve gelişimi. Konuya ilişkin ön okumalar
2) Uzmanlık branşının özellikleri, oyun alanı, oyun kuralları, maç izleme ve analiz etme Konuya ilişkin ön okumalar
3) Uzmanlık branşının ekipmanları Konuya ilişkin ön okumalar
4) Basamaklı olarak teknik çalışmalar Konuya ilişkin ön okumalar
5) Tekniğinin parçadan bütüne aktarılması ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
6) Tekniğinin parçadan bütüne aktarılması ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
7) Materyaller eşliğinde teknik uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI
9) Tekniği geliştirmeye yönelik driller, uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
10) Branş öğretiminin basamaklarına yönelik uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
11) Branşa özgü strateji ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
12) Branşa özgü müsabaka taktikleri ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
13) Branşa özgü müsabaka taktikleri ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
14) Teknik ve taktik uygulama çalışmaları Konuya ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Branşa ait ders notları.
Diğer Kaynaklar: Branşa ait kaynaklar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %