Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | THT108 | ||||||||
Ders İsmi: | Hareket II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi VECİHİ OFLUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi VECİHİ OFLUOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tiyatro oyunculuğunda doğru hareket kullanımını sağlamak |
Dersin İçeriği: | Hareket etmenin nedenleri, analizi / harekette varolan motivasyon, dizayn, dinamik ve ritmin değerlendirilmesi / bedensel duruş ve hareketlerin algılanması / hareket cümlelerini irdelemek ve geçişler / anlatımsal hareketlerin biçimi ve kullanımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Harekette mekan, zaman ve koşullar ilişkisi. | |
2) | Hareketin uyumu, ölçüsü, ritmi ve doğallığı. | |
3) | Beden ağırlığı, rol ağırlığı ( denge – hacim – boyutlama ) | |
4) | Gözlemlerden ve kendinden yola çıkarak beden kullanımı. | |
5) | Harekette uç ve minimum kullanımlar ( abartı – yalınlık ) | |
6) | Hareketin ekonomik kullanımı, hareket kirliliği, çapak. | |
7) | Role uygun beden ve hareket kullanımı. | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Eğiliş, çökme, düşme,kalkma. | |
10) | Bedende sezinleyerek ve irkilerek iç ve dış uyarı alımları. | |
11) | İtmek, çekmek. Uzaklaşmak, yaklaşmak. Sandalyeye ve yere oturup kalkmanın mekânsal hareket analizi. | |
12) | Harekette o an, ip uçları, ip uçlarının açıklanması. | |
13) | Hareket merkezleri, çağlar, durumlar ve duygular. | |
14) | Sahneye girme biçimleri ( anlatım taşıma, anlatım üstlenme, her ikisi ) | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi veren öğretim elemanın kendi hazırladığı ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | Dersi veren öğretim elemanın kendi hazırladığı ders notları; fotokopi yoluyla paylaşılabilmektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
7 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | ||||||||||
2) Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | ||||||||||
3) Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||||||
4) Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | ||||||||||
5) Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | ||||||||||
6) Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
7) Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||||||
8) Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||||||
9) Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
10) Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | ||||||||||
11) Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | 4 |
3) | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | 5 |
4) | Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | 5 |
5) | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | 4 |
6) | Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | 3 |
7) | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | 5 |
8) | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | 4 |
9) | Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | 5 |
10) | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | 4 |
11) | Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |