Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | THT110 | ||||||||
Ders İsmi: | Ses Konuşma II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DİLEK ABA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DİLEK ABA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diyaframın ve Fonetik’in, kurallarını ve temellerini hem uygulama hem de teorik anlamda çalışmalarla öğretmek .Diyaframın ve Fonetik’in tekniklerine hakim ve bu tekniklerin doğrultusunda uygulamalarla pekiştirmek. .Çeşitli dönemlere ait oyunlardan,şiirlerden, tekerleme vb. gibi uygulama çalışmaları ile sesini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Oyunculuk ve konuşma sanatı teknikleriyle ilgili uygulamalı çalışmalar, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Isınma çalışmaları | |
2) | Nefes, ses, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | |
3) | Nefes, ses, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | |
4) | Nefes, ses, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik olarak yapılan alıştırmaların çeşitli parçalar üzerinde uygulanması | |
5) | Nefes, ses, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik olarak yapılan alıştırmaların çeşitli parçalar üzerinde uygulanması | |
6) | Sesin çeşitlenmesi | |
7) | Sesin çeşitlenmesi | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sesin çeşitlenmesi | |
10) | Sesin çeşitlenmesi | |
11) | Konuşma için ses nefes egzersizleri | |
12) | Konuşma için ses nefes egzersizleri | |
13) | Oyunculuk sanatının temel bileşenleriyle ilgili uygulama çalışmaları. | |
14) | Oyunculuk sanatının temel bileşenleriyle ilgili uygulama çalışmaları. | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Konuşma Eğitimi, Suat Taşer, Papirüs Yay. Sesimiz, Eğitimi ve Korunması, Gül Sabar, Pan Yay. |
Diğer Kaynaklar: | Sesin Peşinde, Mehmet Ömür, Pan Yay. Mehmet Ömür-Sesin Peşinde Gül Sabar-Sesimiz |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | ||||||||||
2) Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | ||||||||||
3) Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | ||||||||||
4) Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | ||||||||||
5) Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | ||||||||||
6) Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
7) Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | ||||||||||
8) Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | ||||||||||
9) Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||||||
10) Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | ||||||||||
11) Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırma ve edindiği bilgileri sentezleyerek eleştirel bir bakış açısı kazanma becerisi. | 4 |
3) | Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi. | 5 |
4) | Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını amaçlar. | 5 |
5) | Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi. | 4 |
6) | Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | 5 |
7) | Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi. | 5 |
8) | Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi. | 5 |
9) | Oyunculuk teknikleri yanı sıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. | 5 |
10) | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | 5 |
11) | Farklı kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma, sanatını icra etme yetisi kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |