Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA207
Ders İsmi: Karakter Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çizgi film ve animasyon bölümde ders alan öğrencilerin gelişiminde önemli yer tutan karakter tasarımı yapabilme yetisinin kazanılmasını, böylelikle animasyonun temel prensiplerine uygun bir düzlemde çizim yapılabilmesini ve çözümleme yapılabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; içerik olarak karakter tasarımının yazınsal yanlarını, aşamalarını, çizim tekniklerini ve oluşturulma süreçlerini kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Canlandırmaya uygun karakter tasarım yöntemlerini açıklayabilecek, yazınsal olarak karakter tasarım yöntemini tanımlayacaktır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çizgisel ön çalışma yöntemini tanımlar, model sayfası oluşturma yöntemini tanımlar.
2) Öğrenciler karakterlerini, canlandırmaya uygun tasarım yöntemlerini kullanarak tasvir eder, karakteri yazınsal olarak belirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Karakterin taslak çizimlerini yapar, model sayfasını oluşturur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler ortaya çıkan karakteri uygun şekilde sunar, karakterin sunum şeklini belirler, karakteri sunar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersle İlgili Genel Toplantı Konu dahilinde çizim/okuma
2) Karakter Tasarımının Yazınsal Yanları Anlatılacak Konu dahilinde çizim/okuma
3) Karakterin Görsel, Psikolojik, Sosyal ve Kültürel Özellikleri Anlatılacak Konu dahilinde çizim/okuma
4) Animasyon Karakterlerin Çizim Süreci Gösterilecek Konu dahilinde çizim/okuma
5) Uygulamalar Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
6) Uygulamalar Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
7) Karakterler Çizgi Filmin Sahnelerinde Gösterilecek Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI
9) Uygulamalar Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
10) Uygulamalar Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
11) Hayvan Karakterlerin Yazınsal Yanları Anlatılacak Konu dahilinde çizim/okuma
12) Bu Hayvan Karakterlerle İlgili Ön Çizim Eskizleri Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
13) Animasyon Karakterlerin Çizim Süreci Gösterilecek Konu dahilinde çizim/okuma
14) Uygulamalar Yapılacak Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Animatörün El Kitabı - Adım Adım Animasyon Çizim Teknikleri
es yayınları, Tony White
Animasyon’un Kutsal Kitabı – Maureen Furniss
Animasyon Yapım Teknikleri - Preston Blair
Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma - Mehmet Naci Dedeal
Animasyon Filmler - Mark Whitehead

Diğer Kaynaklar: Tüm Çizim Kitapları / All drawing books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 1
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 1
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 1
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 1
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 2
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 2
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 3
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 5
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 3
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 3
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %