Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA204
Ders İsmi: Öykü Tasarımı II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı bir animasyon öyküsü oluşturulmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler kurgusal bir senaryonun nasıl yazılacağını öğrenecekler ve dramatik yapı üzerine odaklanılacaktır. Öğrencilerin kurgusal bir film yapımında istenilen standartlarda bir senaryo üretimini gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan becerileri, ders içi uygulamaları ve örnek filmlerle geliştirmesi hedeflenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Senaryo yazımına ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2) İzlediği filmlerin senaryolarını, öykü, karakter, zaman ve mekan öğeleri açısından değerlendirebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Animatik hazırlayabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hikaye panosu hazırlayabileceklerdir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin görev ve sorumluluklarının anlatılması Konulara ilişkin ön okumalar
2) Animasyon film senaryosu I Konulara ilişkin ön okumalar
3) Animasyon Film Senaryosu II Konulara ilişkin ön okumalar
4) Animasyon Film Senaryosu III Konulara ilişkin ön okumalar
5) Animasyon Film Senaryosu IV Konulara ilişkin ön okumalar
6) Çekim Senaryosu I Konulara ilişkin ön okumalar
7) Çekim senaryosu II Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar
9) Hikaye Panosu I Konulara ilişkin ön okumalar
10) Hikaye Panosu II Konulara ilişkin ön okumalar
11) Hikaye Panosu III Konulara ilişkin ön okumalar
12) Hikaye Panosu Proje Teslimi Konulara ilişkin ön okumalar
13) Animatik I Konulara ilişkin ön okumalar
14) Animatik II Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Masalın Biçimbilimi - Vladimir Propp ve Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation - Francis Gelebas
Diğer Kaynaklar: Senaryo Yazarı Olmak – Feridun Akyürek,
Screenplay: The Fountations of Sceenwriting – Syd Field
Kahramanın Sonsuz Yolculuğu - Joseph Campell

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 4
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 3
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 1
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 2
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 2
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 3
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 4
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 5
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %