Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA206
Ders İsmi: 3 Boyutlu Modelleme ve Doku Kaplama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SİBEL FÜGAN VAROL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HAKAN BOZKUŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3 boyutlu bilgisayar animasyon projeleri tasarlanması ve yayınlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 3 boyutlu bilgisayar animasyonu yazılımları aracılığıyla uygulamaların hazırlanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Üç boyutlu karakter modelleme yöntemlerini açıklayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Modelleme yöntemlerine uygun karakter tasarlayabilecektir.
2) Modellenen karakter bilgisayar ortamında sunabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin görev ve sorumluluklarının anlatılması
2) 3 Boyutlu Modelleme ve Temel Kavramlar Alana ait okumaların yapılması
3) Autodesk Maya Arayüzü Alana ait uygulamaların gerçekleştirilmesi
4) Modelleme Yöntemleri I Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
5) Modelleme Yöntemleri II Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
6) Modelleme Yöntemleri III Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
7) Vize projesi uygulaması Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
8) Vize sınavı
9) Organik Modelleme I Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
10) Organik Modelleme II Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
11) Organik Modelleme III Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
12) Ödev Teslimi Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
13) Final Projesi I Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
14) Final Projesi II Konuyla ilgili uygulamalı çalışmalar yapmak
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Autodesk Maya 2020 ile 3B Modelleme – Haşmet Gürçay
Diğer Kaynaklar: 1) Autodesk Maya 2017 A Comprehensive Guide
2) Maya for Games - Michael Ingrassia
3) Maya Studio Projects Lee Lanier

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 1
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 1
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 3
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 1
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 3
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 5
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 5
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 5
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %