Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CFA214 | ||||||||
Ders İsmi: | Sayısal Kurgu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. LÜTFİCAN UMUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Muhammed Alparslan Özkardeş |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere film ve video kurgusunun tarihi ve teknolojik gelişimini öğretmek ve profesyonel standartlarda film ve video kurgulayabilmeleri ve post prodüksiyon işlemlerini uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, film ve televizyon kurgusunun teknolojik gelişimini ve kurgu için önemli olan organize ve planlı çalışmanın önemini öğrenecekler. Bir kurgucu, film yapım ekibinin önemli bir unsuru olarak, yaratıcılığa açık olan kurgu stil ve tekniklerini geliştirerek bunu projelere yansıtabilecektir. Mesleki bağlamda kurgu, eldeki görüntü ve seslerin amaçlanan hikayeye dönüşebilmesi için detaya önem verme, dijital teknoloji bilgisi ve yönetmenle işbirliği içinde çalışabilmek gibi özellikler gerektirir. Bu konuda başarılı olabilmeleri için, öğrencilerden diğerleriyle profesyonelce bir iş birliği içinde çalışabilmeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurgu nedir, kurgu neden yapılır? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? Derse giriş. | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin, Griffith | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Filmler üzerinde incelemeler. Filmsel zaman ve filmsel mekanın kurulması. Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. | Konulara ilişkin okumalar ve film izleme. |
4) | Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. | Konulara ilişkin okumalar |
5) | Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade | Program üzerinde ön çalışma. |
6) | 180 derece kuralı. Devamlılık. Örnek bir sahneyi kurgulamak. | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri ve yazı animasyonları. | Program üzerinde ön çalışma. |
8) | VİZE SINAVI | Konulara ilişkin okumalar |
9) | Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çapraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying | Konulara ilişkin okumalar ve program üzerinde ön çalışma |
10) | Renk Düzeltme ve Grading | Program üzerinde ön çalışma |
11) | Ses kurgusu ve miksi, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri | Program üzerinde ön çalışma. |
12) | Ses filtreleri ve ses miksajı üzerine ileri teknikler ÖDEV: Bir animasyon filminin ses tasarımını yapmak | Program üzerinde ön çalışma. |
13) | Çoklu kamera görüntüsü kurgulama | Program üzerinde ön çalışma. |
14) | Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler | Program üzerinde ön çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri, Ümit Tunç, Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım, Urzeni Yayınları, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | 2 |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 5 |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 5 |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 5 |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 4 |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |