Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA308
Ders İsmi: Hareketli Grafik Animasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adobe After Effects programı ile bilginin ses, tipografi ve grafik öğelerle hareketli ortama uygun olarak canlandırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; hareketli grafiklerin tanımı, kapsamı ve tarihsel temelleri hakkında teorik bilgi verirken, geçmişten günümüze kadar yapılmış başarılı örnekleri inceler ve uygulamalı olarak Adobe After Effects programı üzerinde hareketli tasarımlar oluşturur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hareketli grafiklerin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ses, tipografi ve grafik öğeleri bir araya getirerek yaratıcı projeler üretebilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Statikten hareketli ortama geçişte tasarım problemini çözme becerisi kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Adobe After Effects programını temel düzeyde kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme ve hareketli grafiklere giriş.
2) Hareketli grafiklerin tanımı, ortaya çıkışı. Geçmişten günümüze televizyon ve sinemada yapılmış örneklerin incelenmesi Konuya ilişkin ön okumalar
3) Adobe After Effects uygulamasına giriş. Key frame oluşturma ve geometrik şekiller üzerinden basit animasyon denemeleri.
4) Adobe After Effects’te opacity, scale, position uygulamaları. Önceki haftanın uygulama tekrarı
5) Ses ve hareket senkronizasyonu. Önceki haftanın uygulama tekrarı
6) Hareketli görüntüde yazı kullanımı. Önceki haftanın uygulama tekrarı
7) Bilginin hareketli ortamda sunulması Önceki haftanın uygulama tekrarı
8) Ara sınav
9) Proje brief’inin verilmesi. Yerli ve yabancı başarılı örneklerin incelenmesi. Örnek inceleme
10) Eskiz ve style frame üzerine çalışma Proje ile ilgili fikir ve eskiz hazırlığı
11) Adobe After Effects’te efekt oluşturma teknikleri. Önceki haftanın uygulama tekrarı
12) Proje geliştirme, uygulama ve geri bildirim. Üretim süreci
13) Proje geliştirme, uygulama ve geri bildirim. Üretim süreci
14) Adobe After Effects’te render alma. Üretim süreci
15) Final Sınavı
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Laura Nadvornik, Motion Graphics – 100 Design Projects You Can’t Miss, Hoaki Books, 2017
Austin Shaw, Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design, Routledge, 2015
Lisa Fridsma, Brie Gyncild, Adobe After Effects CC Classroom in a Book, Adobe Press, 2017
Diğer Kaynaklar: M. Hikmet Aydıngüler,Illustrator CC, Abaküs Kitap, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 4
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 1
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 3
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 5
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 5
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 5
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %