Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA310
Ders İsmi: Stop Motıon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çeşitli malzeme ve teknik kullanarak stop motion animasyon türünü deneyimlemesini ve yaratıcı uygulamalar ortaya koymasını sağlamak.
Dersin İçeriği: Ders; animasyon sinema tarihi içinde önemli bir yer tutan stop motion tekniğinin ortaya çıkışı, gelişim süreci ve çeşitleri hakkında bilgi vererek uygulama yaptırır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Animasyon tarihine dair bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geçmiş ve günümüz animasyonlarını çeşitli açılardan değerlendirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı yöntemlerle deneysel ve yaratıcı uygulamalar üretebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Uygun kare hızını hesaplayıp, doğru kurgulanmış bir çalışma hazırlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme
2) Stop motion animasyon ve yapım süreçleri Konuya ilişkin araştırma/inceleme
3) Stop motion animasyon türleri Konuya ilişkin araştırma/inceleme
4) 2D/3D Stop motion canlandırma film ve reklam örneklerinin incelemesi Konuya ilişkin araştırma/inceleme
5) Nesne animasyonu deneme çekimi. Kurgu, ses ve hareket senkronizasyonu Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması
6) Vize projesi için eskiz ve animatik değerlendirme Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması
7) Proje değerlendirme
8) Ara Sınav
9) Deneysel ve sürreal stop motion denemeleri; Jan Svankmajer örneklerinin incelemesi Konuya ilişkin araştırma/inceleme
10) Final projesi için eskiz ve animatik değerlendirme Proje ile ilgili fikir ve eskiz çalışması
11) Proje değerlendirme
12) Proje değerlendirme
13) Proje değerlendirme
14) Proje değerlendirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Barry Purves, Basic Animation 04: Stop Motion, AVA Publishing, 2010
Barry JC Purves, Stop Motion Animation: Frame by frame film making puppets and models, Bloomsbury, 2nd Edition, 2014
Susannah Shaw, Stop Motion Craft Skills for Model Animation, 2nd Edition, Focal Press, 2008
Diğer Kaynaklar: Annabelle Hones Roe (Ed) Ardman Animations Beyond Stop Motion, Bloomsburry Academic, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 1
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 5
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 5
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 4
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 5
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 5
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %