Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA324
Ders İsmi: Videoart
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HASRET TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Video sanatının tarihsel temelleri hakkında bilgi edinmeyi ve seçilen bir kavram üzerinden proje üretilebilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders; video sanatını ortaya çıkartan teknolojik ve kültürel sebepleri tartışmaya açarak video sanatına etki eden akımları ve tarihsel gelişimini konu alır. Video Art’ın dünyada ve Türkiye’deki önemli temsilcilerini eserleriyle birlikte teknik ve teorik açıdan inceler. Seçilen konu üzerinden kavram üzerine düşünme, uygulama ve geri bildirim süreçlerini kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Video sanatını kavrar.
2) Video sanatını hazırlayan koşulları teknolojik, kültürel ve sanatsal bir perspektif içinde ele alır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Video art hazırlayabilmek için fikir geliştirir ve görüntüleri bir araya getirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Deneysel ve yaratıcı projeler üretebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kurgu programı aracılığı ile video art sanatını deneyimler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve kapsamı hakkında genel bilgilendirme
2) Video art nedir, video sanatının ortaya çıkışı ve ilk dönem temsilcileri hakkında bilgilendirme Konuya ilişkin ön okumalar
3) Dadaizm, Fluxus ve Performans Sanatı’nın Video Art’a etkileri Konuya ilişkin ön okumalar
4) Sanat-Siyaset etkileşimi: Toplumsal hareketlerin Video Art’ın gelişimindeki rolü, 60’lı ve 70’li yıllarda video sanatı örnekleri Konuya ilişkin ön okumalar
5) Deneysel müzik ve video art ilişkisi. Nam June Paik ve John Cage eserleri üzerine incelemeler Konuya ilişkin ön okumalar
6) 1980 ve 90’lı yıllarda Video Art Konuya ilişkin ön okumalar
7) 2000’li yıllarda Video Art ve Türkiye’den video sanatına dair örnekler Konuya ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav
9) Final Proje Brief’inin paylaşılması, verilen kavram üzerine tartışma Konuya ilişkin ön okumalar
10) Video Art çalışmalarının incelenmesi Konuya ilişkin uygulamalar
11) Video Art çalışmalarının incelenmesi Konuya ilişkin uygulamalar
12) Proje Değerlendirme Konuya ilişkin uygulamalar
13) Proje Değerlendirme Konuya ilişkin uygulamalar
14) Proje Değerlendirme Konuya ilişkin uygulamalar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chris Meigh-Andrews, History of Media Art, 2nd Edition, Bloomsbury Academic, 2014
Catherine Elwes, Video Art, A Guided Tour, I.B. Tauris, 2005
Belgesel-Kısa Film-Video Sanatı, N. Çakar Bikiç -Ferhat Özgür (Der.) Doruk Yayınları, 2018
Levend Kılıç, Video Sanatı, Hil Yayınları, 1996
Diğer Kaynaklar: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, 3. Baskı, Sel Yayıncılık, 2008
T.W. Adorno, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, İletişim Yayınları, 2007

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 1
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 2
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 1
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 1
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 5
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 1
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 3
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 4
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %