Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş. Ders İçeriğinin Açıklanması |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) |
Nötr Renk Uygulamaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) |
Ton Çubuğu Uygulamaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
4) |
Renk Çemberi Uygulamaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
5) |
Yapay Obje ile Nötr Renk ve Kompozisyon Çalışması |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) |
Uyumlu Renk Armonilerine Göre Renk Araştırmaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) |
Uyumlu Renk Armonilerine Göre Kompozisyon Uygulamaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
8) |
Vize |
|
9) |
Doku Kavramı ve Türleri, Sanatta Dokunun Yeri ve Önemi, Dokulu Objelerden Renkli Etütler |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
10) |
Doğal Obje Dokusundan Özgün Yüzey Araştırmaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
11) |
Doğal ve Yapay Obje Doku Araştırmalarından Simetrik ve Özgün Yüzey Oluşturma |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
12) |
Doğal Obje Doku Etüdünden Renkli Yüzey Yorum Çalışmaları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
13) |
Form Çağrışımları |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
14) |
Strüktür |
Konulara ilişkin sanat tarihinden ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Balcı, B Y. ve Say, N. (2003). Temel Sanat Eğitim. Ankara: YA-PA Yayınları.
Çellek, T. ve Sağocak, M. (2014). Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık. İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.
Itten, J. (1975). Design and Form, Van Nostrand Reinhold.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ambrose, G. ve Harris, P., (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları.
Deliduman C. ve Orhon, B.İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi. Ankara: Gerhun Yayıncılık.
Lupton, E. Ve Phillips, J.C. (2008). Graphic Design: The New Basics, Princeton: Architectural Press.
Genç, A. ve Sipahioğlu, A.(1990). Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç, İzmir: Sergi Yayınları.
Odabaşı, A. H. (2006). Grafikte Temel Tasarım. İstanbul: Yorum Sanat Yayınları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
5 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
5 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
4 |