Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. |
|
2) |
Görsel işaretler: Renk ve tasarım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Görsel işaretler: Form ve tasarım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Görsel İşaretler: Derinlik ve tasarım |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Görsel İşaretler: Hareket ve tasarım. Ödev. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Ödev değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
7) |
Duyusal ve Algısal
Görsel Teorilere giriş.
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Duyusal Teoriler: Gestalt teorisine giriş. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Duyusal Teoriler: Gestalt ilkeleri devam. Ödev |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Ödev değerlendirmesi. Duyusal Teoriler: Konstrüktivizm |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
12) |
Algısal Teoriler: Bilişsel Teori |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Algısal Teoriler: Göstergebilim. Ödev. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen final projesi doğrultusunda ön çekimlerini yapmaları beklenir. |
14) |
Algısal Teoriler: Göstergebilim devam. Ödev değerlendirmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
P. M. Lester, Visual communication: Images with messages. Boston, MA: Wadsworth, 2011 |
Diğer Kaynaklar: |
Adem Genç, Ahmet Sipahioğlu, Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç,
Sergi Yayınları, 1990.
John Berger, Görme Biçimleri. çev. Yurdanur Salman. 11.bs. İstanbul,
Metis Yayınları, 2014.
Rollo May, Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
3 |