Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD306
Ders İsmi: Film ve Videoda Kurgu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kurgunun temel teknik ve ilkelerini öğretmek ve kurgunun bir görsel iletişim tasarımı ürününü nasıl şekillendirdiğini vurgulamak dersin amacıdır.

Dersin İçeriği: Film ve Videoda Kurgu dersi, bir video veya film çekiminde planların birbirine nasıl birleştirileceğini ve bu birleştirme aşamasında kullanılan tekniklerin öğretildiği, teorik ve uygulamalı bir derstir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hareketli görüntü üzerinde çalışarak kurgu tekniklerini öğrenir.
2) Temel kurgu ilkelerini sinema eserleri üzerinden inceler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital programlar üzerinde nasıl kurgu yapılacağını öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kurgunun temel mantığını kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurgu nedir, kurgu neden yapılır? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? Derse giriş. Konulara ilişkin ön okumalar
2) Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin, Griffith Konulara ilişkin okumalar ve film izleme
3) Filmler üzerinde incelemeler. Filmsel zaman ve filmsel mekanın kurulması. Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. Konulara ilişkin okumalar ve film izleme.
4) Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. Konulara ilişkin ön okumalar
5) Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade Program üzerinde ön çalışma.
6) 180 derece kuralı. Devamlılık. Örnek bir sahneyi kurgulamak. Konulara ilişkin okumalar ve film izleme
7) Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri ve yazı animasyonları. Program üzerinde ön çalışma.
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çapraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying Konulara ilişkin okumalar ve program üzerinde ön çalışma
10) Renk Düzeltme ve Grading Program üzerinde ön çalışma.
11) Ses kurgusu ve miksi, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri Program üzerinde ön çalışma.
12) Çoklu kamera görüntüsü kurgulama Program üzerinde ön çalışma.
13) Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler Program üzerinde ön çalışma.
14) Final projelerinin kurgulanması Program üzerinde ön çalışma.
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin çalışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili okuma parçaları ders esnasında fotokopi veya online ortamda dağıtılır.

Diğer Kaynaklar: ‘‘Göz Kırparken’’, Walter Murch, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
‘‘Teoride ve Pratikte Sinemada Kurgu’’, İlkay Nişancı, Doruk Yayınları
‘‘Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği’’, Cem Yıldırım, Parşömen Yayınları
“The Art & Technique of Digital Color Correction” , Steve Hullfish, Focal Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100