Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD311
Ders İsmi: Disiplinler Arası Sanat ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste, 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak geliştirdikleri sanatsal yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır. Öğrencinin, çağdaş sanatın dili, düşünce şekli ve yöntemlerini disiplinlerarası uygulamalarına yansıtma becerileri geliştirmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği: 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak ürettikleri eserler, geliştirdikleri kavramlar ve yöntemler aracılığıyla disiplinlerarası pratikler konusunda bilgi edinir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Soyut ve somut kavramların özgün yapıtlara nasıl dönüştürüldüğünü görür.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Disiplinlerarası araçları sanat ve tasarım projelerinde kullanma yeteneği kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Çağdaş sanat uygulamaları ve teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Önemli sanatçıların üretimleri hakkında bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. Yok
2) Bütüncül Sanat - Total Art Konulara ilişkin ön okumalar
3) Sanat nedir? Avangard akımlar ve Marcel Duchamp Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kavramsal Sanat Konulara ilişkin ön okumalar
5) Fluxus, Situationist Hareket Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
6) Fluxus ve Intermedia kavramı Konulara ilişkin ön okumalar
7) Disiplinlerarası uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav - Genel Tekrar Sınav hazırlığı
9) Arazi Sanatı, Enstalasyon ve katılımcılık Konulara ilişkin ön okumalar
10) Fluxus’tan bugüne uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
11) Yeni Medya - Video Sanatı Konulara ilişkin ön okumalar
12) Öğrenci Sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
13) Öğrenci Sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
14) Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik Konulara ilişkin çalışmalar
15) FİNAL SINAVI Final sınavı için hazırlık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, 2013
Diğer Kaynaklar: Brian O’Doherty, Beyaz Kübün İçinde 'Galeri Mekanının İdeolojisi’, çev. Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 4
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 3
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %