Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD314
Ders İsmi: Dijital İllüstrasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MELİS BOYACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, geleneksel yöntemleri ve dijital ortamın teknik özelliklerini bir arada kullanarak dijital tasarım ve illüstrasyon uygulama becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; illüstrasyon tarihi ve kuramı, dijital illüstrasyonun önemi, klasik ve dijital illüstrasyon teknikleri, günümüz medyası için kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonların üretimi gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çizim tekniklerini dijital ortamda uygulayabilmenin gerektirdiği illüstrasyon yöntemlerini kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı boyama tekniklerini uygulayarak, bilgisayar ortamında konsept illüstrasyonlar oluşturabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İllüstrasyonlara doku, ışık ve mekân ekleyebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Illustrator programını kullanarak özgün biçim ve konsept illüstrasyonlar oluşturabilme
2) Pixel tabanlı fotoğraf ve görüntüden, vektör tabanlı illüstrasyonlar oluşturabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı disiplinlerdeki bilgi ve görselleri birbiriyle ilişkilendirerek özgün dijital illüstrasyonlar ortaya koyabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İIlüstrasyon Kavramlarına Giriş Konulara ilişkin ön okumalar
2) İllüstrasyon Programlarının Tanıtımı. Ustalar ve Önemli İllüstratör/Sanatçılarla Ait Klasik ve Dijital Örneklerin İncelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
3) İllüstrasyon Programında Nesne Oluşturma ve Kullanma Konulara ilişkin ön okumalar
4) İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
5) İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
6) İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
7) İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Klasik ve Dijital Yöntemlerle Metinsel ve Görsel Uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
10) Klasik ve Dijital Yöntemlerle İşitsel ve Görsel Uygulamalar Konulara ilişkin ön okumalar
11) Proje (Pixel tabanlı görseller kullanarak illüstrasyonlar oluşturma) Konulara ilişkin ön okumalar
12) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
13) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
14) Proje (Storyboard) Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeegen, Lawrence, “Secrets of Digital Illustration”, Rotovision SA., Switzerland, 2007

Diğer Kaynaklar: Caplin, Steve, “The Complete Guide to Digital Illustration”, Alastair Campbell Publishes, England, 2003
Withrow, Steven – Harris Jack, “Vector Graphics and Illustration”, Rotovision SA, Switzerland, 2008
Nick Souter and Tessa Souter, The Illustration Handbook, Chartwell Books,2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %