Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İIlüstrasyon Kavramlarına Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
2) |
İllüstrasyon Programlarının Tanıtımı. Ustalar ve Önemli İllüstratör/Sanatçılarla Ait Klasik ve Dijital Örneklerin İncelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
İllüstrasyon Programında Nesne Oluşturma ve Kullanma
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri)
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri)
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
İllüstrasyon Teknikleri (araştırma ve fikir eskizleri, geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri)
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
İllüstrasyon Teknikleri (geleneksel ve vektörel uygulama yöntemleri) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Klasik ve Dijital Yöntemlerle Metinsel ve Görsel Uygulamalar
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Klasik ve Dijital Yöntemlerle İşitsel ve Görsel Uygulamalar
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Proje (Pixel tabanlı görseller kullanarak illüstrasyonlar oluşturma)
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Proje (Storyboard)
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje (Storyboard) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Proje (Storyboard) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Zeegen, Lawrence, “Secrets of Digital Illustration”, Rotovision SA., Switzerland, 2007
|
Diğer Kaynaklar: |
Caplin, Steve, “The Complete Guide to Digital Illustration”, Alastair Campbell Publishes, England, 2003
Withrow, Steven – Harris Jack, “Vector Graphics and Illustration”, Rotovision SA, Switzerland, 2008
Nick Souter and Tessa Souter, The Illustration Handbook, Chartwell Books,2012
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|