Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD408 | ||||||||
Ders İsmi: | Sergileme Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sanatsal uygulamanın farklı kültür, zaman ve mekân gibi değişken faktörler ve etkileşimlerle tasarlanma deneyimini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Ders; oluşturdukları kavram ve içeriğe uygun olarak teknik ve sanatsal anlatım ve tasarım yollarını, araştırma yöntemlerini kullanarak uygulamayı kapsar. Proje oluşturma sürecinde yaratıcı sunum tekniklerini kültürel ve sanatsal, kavramsal, tarihsel araştırmalarla geliştirmek ve ortaya konan uygulamaların seçilen bir mekânda sergilemek ve izleyiciyle tartışmak üzere tasarlanmayı kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Ders İçeriğinin Açıklanması | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) | Sergi turu 1 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) | Sergi turu 2 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
4) | Sergi turu 3 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
5) | Sergi turu 4 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) | Sergi turu 5 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) | Sergi turu 6 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
8) | VİZE SINAVI | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
9) | Proje hazırlığı ve aşamalı olarak paylaşma | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
10) | Tasarım süreçleri ve içerik ve kavram araştırma aşamaları | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
11) | Tasarım sürecinin, kültürel ve sanat tarihi bağlamında tartışılması | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
12) | Sanatçıların belirlenmesi | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
13) | Sergi Kurgusu | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
14) | Sergi Kurgusu | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
15) | FİNAL SINAVI- Sergileme | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Modernliğin Sınırında, Ali Artun, Art Since 1989, Kelly Grovier, Discourses,Conversation inPostmodern Art and Cultura Edited by: Russell,William,Marcia Tucker and Karen Fiss-The Mıt Pres Art ın Theory 1900–1990 Edited by Charles Harrison, Paul Wood,Blackwell |
Diğer Kaynaklar: | Dictionary of Art and Artists-The Thames and Hudson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |