Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD408
Ders İsmi: Sergileme Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sanatsal uygulamanın farklı kültür, zaman ve mekân gibi değişken faktörler ve etkileşimlerle tasarlanma deneyimini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Ders; oluşturdukları kavram ve içeriğe uygun olarak teknik ve sanatsal anlatım ve tasarım yollarını, araştırma yöntemlerini kullanarak uygulamayı kapsar. Proje oluşturma sürecinde yaratıcı sunum tekniklerini kültürel ve sanatsal, kavramsal, tarihsel araştırmalarla geliştirmek ve ortaya konan uygulamaların seçilen bir mekânda sergilemek ve izleyiciyle tartışmak üzere tasarlanmayı kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci sergileme bilinci ve sorumluluğu kazanacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Üretilen çalışmaların sergilenme sorunlarına çözüm bulma becerisini geliştirecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sergilemeyi ürüne katkı sağlayan bir çalışma haline getirebilecektir.
2) Sanat uygulamasının gerektirdiği deneyimi elde edecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sanatçı adayı olarak, öğrenci bütünlüklü bir sunuş gerçekleştirebilme becerisi ve cesareti kazanacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Ders İçeriğinin Açıklanması Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
2) Sergi turu 1 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
3) Sergi turu 2 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
4) Sergi turu 3 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
5) Sergi turu 4 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
6) Sergi turu 5 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
7) Sergi turu 6 Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
9) Proje hazırlığı ve aşamalı olarak paylaşma Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
10) Tasarım süreçleri ve içerik ve kavram araştırma aşamaları Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
11) Tasarım sürecinin, kültürel ve sanat tarihi bağlamında tartışılması Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
12) Sanatçıların belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
13) Sergi Kurgusu Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
14) Sergi Kurgusu Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
15) FİNAL SINAVI- Sergileme Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modernliğin Sınırında, Ali Artun,
Art Since 1989, Kelly Grovier,
Discourses,Conversation inPostmodern Art and Cultura Edited by: Russell,William,Marcia Tucker and Karen Fiss-The Mıt Pres
Art ın Theory 1900–1990 Edited by Charles Harrison, Paul Wood,Blackwell
Diğer Kaynaklar: Dictionary of Art and Artists-The Thames and Hudson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %