Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gazetecilik olgusu |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Haber nedir? Haber değeri kavramı (Walter Lippmann, Johann Galtung, Mari Ruge) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Haberin yapısı, 5N 1K |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Haberin toplumsal işlevi (kamu yararı kavramı, eşik bekçiliği) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Haber kaynakları ve haber toplama |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Basın meslek ilkeleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Gazetecilikte sansür, otosansür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Basın meslek kuruluşları (gazeteciler cemiyeti, basın konseyi, basın ilan kurumu) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Gazetecilik ve basın özgürlüğü (Türkiye ve dünyadan örnekler) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Haber ajansları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
İnternet gazeteciliği (çengel habercilik) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Fikir işçiliği olarak gazetecilik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Haberlerin ele alınış biçimlerinden örnekler |
Haber incelemeleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2006
Atilla Girgin, Yazılı Basında Haber ve Gazetecilik Etik’i, 2. Basım, inklap yayınları, İstanbul, 2003.
Bill Kovach, Tom Rosenstiel, Gazeteciliğin Esasları, ODTÜ Yayıncılık Geliştirme Vakfı, Ankara, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2006
Atilla Girgin, Yazılı Basında Haber ve Gazetecilik Etik’i, 2. Basım, inklap yayınları, İstanbul, 2003.
Bill Kovach, Tom Rosenstiel, Gazeteciliğin Esasları, ODTÜ Yayıncılık Geliştirme Vakfı, Ankara, 2007. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
4 |