Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kuram, Kitle, Kitle İletişimi, Kitle Kültürü, Paradigma gibi Kavramların Tanımı, Liberalizm ve Pozitivizm Kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Erken Dönem Kitle Toplumu Eleştirileri: Alexis de Tocqueville, F. Nietzsche, Le Bon, Ortega Y Gasset |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
3) |
Pragmatizm ve Chicago Okulunun Felsefi Temelleri |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
Chicago Okulu: Robert E. Park, İletişimin Merkeziliği, Sembolik Etkileşimcilik, Mead’in Benlik Kuramı, Howard Becker, Erving Goffman |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
Kitle İletişim Araçları ve Güçlü Etkiler Paradigması, Walter Lippman ve Kamuoyu, Harold Lasswell ve Propaganda Eserlerinin İncelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
6) |
Sınırlı Etkiler Paradigması, Carl Hovland, İki Aşamalı Akış Kuramı, Kullanımlar ve Doyumlar Paradigması
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
7) |
Güçlü Etkilere Geri Dönüş, Çerçeveleme Kuramı, Bağımlılık Kuramı, Suskunluk Sarmalı, George Gerbner, Yetiştirme Kuramı
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
8) |
vize sınavı |
|
9) |
Kitle İletişim Modelleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Eleştirel İletişim Kuramları: Frankfurt Okulu
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
11) |
İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
İletişim ve Kültürün Ekonomi Politiği (Avrupa ve ABD’deki Yaklaşımlar)
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
13) |
Teknolojik Paradigmalar, Harold Innıs, Daniel Lerner, Mc Luhan, Medya ve Modernite.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
14) |
Küresel(dijital)leşme ve İletişim: Genel Bir Bakış,Tartışma, Değerlendirme ve Tekrar
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
|
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
|
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
|
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
|
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
|
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
|
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
|