Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. Bu derste öğrenciler sosyal varlık olarak benlik algısını, tutumları, izlenimleri, yakın ilişkileri, grup süreçlerini ve etkileri hakkında bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışı, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb konular ele alınacaktır.. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal psikoloji alanı ve temel kavramları
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
1) |
Tanışma, ders izlencesi, ders kaynakları hakkında genel bilgiler. Psikoloji alanının genel tanıtımı. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sosyal psikolojinin araştırma yöntemleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Sosyal biliş
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Benlik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Sosyal algı ve nedensel yüklemeler
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Sosyal etki |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize |
|
9) |
Sosyal etki ve uyum davranışı |
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Tutum ve önyargılar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
11) |
Saldırganlık |
Konuya ilişkin ön okumalar |
12) |
Olumlu sosyal davranış |
Konuya ilişkin ön okumalar |
13) |
Grupların yapısı ve dinamiği |
Konuya ilişkin ön okumalar |
14) |
Grup süreçleri |
Konuya ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1) -Kağıtçıbaşı, Ç., (1991).Yeni İnsan ve İnsanlar. Sosyal psikoloji dizisi: 1, Evrim Yayınevi 10. basım. -Bilgin, N. (editör). Sosyal Psikolojiye Giriş. Ege Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları no:48
2) Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education.
|
Diğer Kaynaklar: |
1) -Kağıtçıbaşı, Ç., (1991).Yeni İnsan ve İnsanlar. Sosyal psikoloji dizisi: 1, Evrim Yayınevi 10. basım. -Bilgin, N. (editör). Sosyal Psikolojiye Giriş. Ege Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları no:48
2) Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
4 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
3 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
5 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
2 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
5 |