Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS205
Ders İsmi: Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BORA GÜNDÜZYELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BORA GÜNDÜZYELİ
Dr. Öğr. Üyesi ALP PAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, pazarlama ve ilgili tüm kavramlarla ilgili temel bilgileri edindirdikten sonra, işletmelerde pazarlama karmasını stratejik biçimde seçebilecek, bir işletmenin pazarlama planını kendi başına yapabilecek yetkinliğe öğrencileri ulaştırabilmektir.
Dersin İçeriği: 1) Pazarlamada kullanılan temel kavram ve terminolojiyi kavramak.
2) Pazarlamanın iç ve dış değişkenler karşısındaki stratejisini belirleyebilmek.
3) Güncel pazarlama trendlerine hakim olmak.
4) Teknoloji ve pazarlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek.
5) İşletmelerin pazarlama karmalarına yaklaşımları analiz edebilmek, işletmenin genel stratejisi uyarınca bir pazarlama planı oluşturabilmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1) Pazarlamada kullanılan temel kavram ve terminolojiyi kavramak.
2) 2) Pazarlamanın iç ve dış değişkenler karşısındaki stratejisini belirleyebilmek.
3) 3) Güncel pazarlama trendlerine hakim olmak.
4) 4) Teknoloji ve pazarlama arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek.
5) 5) İşletmelerin pazarlama karmalarına yaklaşımları analiz edebilmek, işletmenin genel stratejisi uyarınca bir pazarlama planı oluşturabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modern Pazarlama Anlayışı
2) Müşteri Değeri ve Müşteri Tatmini
3) Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
4) Pazarlama Kararlarını Etkileyen Çevresel Faktörler
5) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
6) Tüketiciler Pazarının Özellikler
7) Örgütsel Pazarların Özellikleri
8) VİZE SINAVI
9) Uluslararası Pazarların Özellikleri
10) Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların Seçimi
11) İnternet Ortamında Pazarlama
12) Mal, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Kararları
13) Hizmet Pazarlaması
14) Pazarlamada Örgütleme ve Denetim.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hoca tarafından haftalık verilir
Diğer Kaynaklar: Pazarlama - Cemal Yükselen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 5
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. 5
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. 5
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %