Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS206
Ders İsmi: Nesne Yönelimli Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HÜSEYİN GÖKAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsünün varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak C# temel alınmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dizi işlemleri yapar.
2) Kontrol deyimlerini kullanır.
3) Döngüleri kullanır.
4) Sınıflarla çalışır.
5) Nesneleri kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Visual Studio .Net Giriş C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ
2) Koşul ifadeleri kullanımı tanım ve uygulaması C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ
3) Diziler kullanımı tanım ve uygulaması Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş
4) Döngüler kullanımı tanım ve uygulaması Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş
5) Metotlar kullanımı tanım ve uygulaması Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş
6) Sınıf yapısı kullanımı tanım ve uygulaması Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş
7) Kalıtım ve Arayüz kullanımı tanım ve uygulaması Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
8) VİZE HAFTASI
9) Kapsülleme - erişim belirteçleri Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
10) Overriding – Overloading kullanımı tanım ve uygulaması Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
11) Polymorphism kullanımı tanım ve uygulaması Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
12) Abstraction kullanımı tanım ve uygulaması Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
13) Statik metot ve sınıf kullanımı tanım ve uygulaması Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
14) Nesneye yönelik proje yapımı Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
15) Nesneye yönelik proje yapımı Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
16) FİNAL HAFTASI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Visual studio 2005 ile C# .Net - Erkan Kilmen
Her Yönüyle C# 7.0 - Volkan Aktaş
C# Eğitim Kitabı - Murat Yücedağ
Diğer Kaynaklar: Ders Notları ve Sunuları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 5
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. 4
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 4
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %