Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS302
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri ve Analitik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA ALTUNTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi RANA ÖZYURT KAPTANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: SPSS analiz programını ve araştırmalarda nicel ve nitel yöntemler kullanma becerisi elde etmek
Dersin İçeriği: Bilim nedir, veri nedir, değişken nedir, yazılımlar hakkında bilgi, nitel ve nicel bazı analizler hakkında bilgiler, SPSS Yazılımı tanıma

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1-Tanımlayıcı istatsitikler, Değişkenleri bilmek 2-SPSS yazılımı arayüzünü bilerek, analiz yapabilmek 3-Normallik testleri anlamak 4-Parametrik ve nonparametrik testleri anlamak 5-Veriler hakkında bilgi sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Bilimsel Araştırma, Değişken ve Veri Kavramları, Ölçek Türleri, Veri ve Değişken Görünümü, Yüzde ve Frekanslarla Betimleme, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçülerinin Hesaplanması Derse ilişkin ön okumalar
2) Spss Veri Girişi Spss Tanıma Derse ilişkin ön okumalar
3) Hipotez Testi Normallik Testi Derse ilişkin ön okumalar
4) Tek Örneklem İçin Kikare Testi ve İki Yönlü Kikare Testi ve Örnek Uygulamalar Derse ilişkin ön okumalar
5) SPSS’de Normallik Testleri ve Normallik Araştırmasında Basıklık ve Çarpıklık Derse ilişkin ön okumalar
6) Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk Derse ilişkin ön okumalar
7) Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk Derse ilişkin ön okumalar
8) Vize sınav haftası
9) Sosyal Ağ Analizi ve GEPHİ Yazılımı hk Derse ilişkin ön okumalar
10) Parametrik Testler (tek örneklem, bağımsız örneklem ve eşlenik örnek t testleri) kavram ve uygulama Derse ilişkin ön okumalar
11) ANOVA ve post hoc testleri-kavram ve uygulama, Derse ilişkin ön okumalar
12) Parametrik Olmayan Testler (Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri) & Korelasyon Analizi (Pearson ve Spearman Korelasyonlar)-Kavram ve Uygulama Derse ilişkin ön okumalar
13) Basit Regresyon Analizi Kavram ve Uygulama ve APA7 ile İlgili Kısa Bilgilendirme Derse ilişkin ön okumalar
14) Çoklu Regresyon Analizi ve APA7 ile İlgili Kısa Bilgilendirme Derse ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Can, A. (2019). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Pegem Yayınevi ;
Karagöz, Y. (2020) SPSS ve AMOS UYGULAMALI Nicel-Nitel-Karma BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞi
Diğer Kaynaklar: Can, A. (2019). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Pegem Yayınevi ;
Karagöz, Y. (2020) SPSS ve AMOS UYGULAMALI Nicel-Nitel-Karma BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞi
Ders Notları ve Dönem İçinde Paylaşılacak Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %