Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS304
Ders İsmi: Sistem Analizi ve Dizaynı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KUDRET KARACA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sistem kavramının öğretilmesi ve bilgi sistemi analiz - tasarım yeteneğinin kazandırılması
Dersin İçeriği: Sistem Kavramı ve Genel Sistem Teorisi / Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri / Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci / Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri / Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi / Sistem Önerisi Hazırlama ve Sunma / Sistem Analizi / Sistem Tasarımı /Nesneye Yönelik Yaklaşımla Analiz ve Tasarım /Sistem Gerçekleme / Yeni Sisteme Geçme Süreci

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sistem ve Bilgi Sistemini Tanımlayabilecektir
2) Sistem Gereksinimlerini ve Proje Yönetimini Açıklayabilecektir
3) Süreç Modelleme Kavramını Tanımlayabilecektir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kullanım Durumlarının Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsündeki Gerekliliklerini Açıklayabilecektir
2) UML ile Nesne Yönelimli Analiz ve Modelleme Yapabilecektir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayısal Analize Giriş Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
2) Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri, Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
3) Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri, Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
3) Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri, Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
4) Zaman fizibilitesi: GANTT ve CPM/PERT diyagramları, Bolluk zamanı analizi ve proje opitimizasyonu Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
5) Sistem Analizi: Veri Toplama ve Veri Modelleme Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
5) Sistem Analizi: Veri Toplama ve Veri Modelleme Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
6) Sistem Tasarımı Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
7) Nesneye Yönelik analiz ve Tasarım Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
8) VİZE Ders kitabını ve notları çalışmak
9) Projenin algoritma ve akış şemasını belirlemek Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
10) Sistem Tasarım Modeli Uygulaması (Yapı Diyagramı) Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
11) Veri Tabanı Tasarımı, Sistem Gerçekleştirme, CASE Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
12) Yeni Sisteme Geçme Süreci Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
13) Sistem Bakım ve Desteği Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
14) İşletmelerde Bilgi Sistemi Uygulamaları Ders kitabından ve notlarından ilgili bölümü okumak
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayar bilimlerinde sistem analizi ve tasarımı, nesneye yönelik modelleme Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik. - 3. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 9789756797686, 2012.


Diğer Kaynaklar: Silahtaroğlu, G. Bilgisayar ve yazılım mühendisliğinde sistem analizi ve tasarımı / Sistem analizi ve tasarımı. ed. Haluk Kul. - 2. bs. - İstanbul : Papatya Yayıncılık, ISBN: 6054220101 9786054220106, 2014."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 5
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. 1
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. 3
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 2
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 5
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 1
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100