Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS253
Ders İsmi: Sağlık Bilgi Sistemler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MENEKŞE KILIÇARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; sağlık kurumlarında uygulanan bilgi sistemlerinin önemini ortaya koymak ve kurumların yönetiminde mevcut bilgi sistemlerinin yerini belirlemektir.
Dersin İçeriği: Sağlık bilgi sistemlerinin gelişimi,
Sağlık bilgi sistemlerinde yer alan kayıt içeriklerinin analizi,
Kodlama sistem ve teknikleri,
Sağlık bilgi sistemleri veri tabanı yönetimi,
Hastane bilgi sistemleri,
Hastane bilgi sistemleri kurulum süreçleri,
E-sağlık,
Sağlık etiği.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sağlık bilgi sistemlerinin gelişimini ve özelliklerini açıklayabilecek,
2) Sağlık kayıtlarının içeriğini, yapılarını inceleyebilecek, veri toplama kurallarını ve veri kalitesini sağlama yöntemlerini kullanabilecek,
3) Elektronik sağlık uygulamaları, kullanım alanları, Türkiye'de ve Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde e-sağlık uygulamalarını değerlendirebilecek,
4) Hastane bilgi sistemlerini oluşturan bölümleri tanıyacak, kullanım amaçlarını ve önemini açıklayabilecek,
5) Sağlıkta etik kavramını açıklayabilecek, sağlık kayıtlarını tutma yükümlülüğünü yüklenebilecek, kayıtların gizliliği, güvenliği ve mahremiyetinin önemini kavrayacak.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Bilgi Sistemlerinin Gelişimi Hastane ve sağlık kurumları yönetimi / Şahin Kavuncubaşı
2) Sağlık Kayıtlarında İçerik Analizi Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
3) Kodlama Sistemleri Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
4) Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
5) Hastane Bilgi Sistemleri Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
6) Bilgi Sistemleri Kurulum Süreci Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
7) E-Sağlık Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
8) Etik Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
Education, health and social policies : volume 6 / ed.: Asım Balcı, Coşkun Can Aktan, Özkan Dalbay
Sağlık bilişim sistemleri / Hasan Kürşat Güleş ; Musa Özata
Hastane ve sağlık kurumları yönetimi / Şahin Kavuncubaşı
Diğer Kaynaklar: Sağlık kurumlarında bilgi sistemleri / ed.: Ali Yılmaz
Education, health and social policies : volume 6 / ed.: Asım Balcı, Coşkun Can Aktan, Özkan Dalbay
Sağlık bilişim sistemleri / Hasan Kürşat Güleş ; Musa Özata
Hastane ve sağlık kurumları yönetimi / Şahin Kavuncubaşı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 3
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. 4
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. 2
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 4
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 4
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %