Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İslam tarihinin önemi ve İslamiyet’ten önce Arap Yarımadası’nın sosyo-kültürel durumu |
M. Şemseddin Günaltay, İslam Öncesi Arap Tarihi
Neşet Çağatay, İslam Öncesi Arap Tarihi Ve Cahiliye Çağı, Ankara, 1982
Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 W. Barthold, F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi I-X. Ciltler, Ankara 1963
|
2) |
Hz. Muhammed’in (S.A.S.) çocukluk ve gençliği, İslam’ın doğuşu ve Mekke devri, Mekke’den çıkış yolu arama, Habeşistan’a hicret ve Taif çıkarmasıHz. Muhammed’in (S.A.S.) çocukluk ve gençliği, İslam’ın doğuşu ve Mekke devri, Mekke’den çıkış yolu arama, Habeşistan’a hicret ve Taif çıkarması |
Sabri Hizmetli, İslam Tarihi-İlk Dönem, Ankara, 2011 Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 |
3) |
Akabe biatları ve Medine’ye hicret, Medine sonrası sosyal hayatın tanzimi ve İslam Devleti’nin temellerinin atılması |
Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 P.Hitti, Siyasi Ve Kültürel İslam Tarihi(Çev. S. Tuğ), İstanbul, 1989 |
4) |
İlk gazve ve seriyyelerin yapılış sebepleri, Bedir, Uhud ve hendek Savaşlarının sebep ve sonuçları |
Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-I Enbiya Peygamberler Tarihi, İstanbul,1962-1963 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 W. Barthold, F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi I-X. Ciltler, Ankara 1963 |
5) |
Yahudilere karşı takip edilen siyaset, Hudeybiye Musalahası, Hayber ve Mekke’nin fethi |
Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-I Enbiya Peygamberler Tarihi, İstanbul,1962-1963 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 W. Barthold, F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi I-X. Ciltler, Ankara 1963 |
6) |
Veda haccı ve Veda Hutbesinde verilen evrensel mesajlar, Hz. Muhammed’in(S.A.S.) vefatı |
Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 |
7) |
İslam’da devlet anlayışı ve hilafet müessesesi |
Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Hilafet meselesi ve Hz. Ebubekir’in halife seçilmesi, irtidat olayları-yalancı peygamberler, Hz. Ebubekir Devri fetih hareketleri |
Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-I Enbiya Peygamberler Tarihi, İstanbul,1962-1963 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 |
10) |
Hz. Ömer’in halife tayini, Hz Ömer Devri fütuhatı(İran-Irak-Suriye-Mısır) |
P.Hitti, Siyasi Ve Kültürel İslam Tarihi(Çev. S. Tuğ), İstanbul, 1989 Sabri Hizmetli, İslam Tarihi-İlk Dönem, Ankara, 2011 Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 |
11) |
Hz. Osman’ın halife seçilmesi, Hz. Osman Devri iç karışıklıklar, Hz. Osman’ın şehit edilmesi |
P.Hitti, Siyasi Ve Kültürel İslam Tarihi(Çev. S. Tuğ), İstanbul, 1989 Sabri Hizmetli, İslam Tarihi-İlk Dönem, Ankara, 2011 Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 |
12) |
Hz. Ali’nin halife seçilmesi ve Hz. Devri iç karışıklıklar(Cemel ve Sıffın Savaşları) |
P.Hitti, Siyasi Ve Kültürel İslam Tarihi(Çev. S. Tuğ), İstanbul, 1989 Sabri Hizmetli, İslam Tarihi-İlk Dönem, Ankara, 2011 Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi, İslam Tarihi, İstanbul, 2011 |
13) |
Dört halife devrinde cereyan eden fütuhatın başarı sebepleri |
Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 W. Barthold, F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi I-X. Ciltler, Ankara 1963 |
14) |
Dört halife dönemi devlet teşkilatı ve kurumlar |
Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi I-IV. Ciltler, İstanbul, 1989 Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV. İstanbul, 1976 W. Barthold, F. Köprülü, İslam Medeniyeti Tarihi I-X. Ciltler, Ankara 1963 |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
5 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
5 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
4 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
4 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
4 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
2 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
3 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
2 |