Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Diplomatik (belge ilmi) |
Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I, Kesit Yayınları, İstanbul, 2010 |
2) |
Osmanlı diplomatiğinin doğuşu |
Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
3) |
Yazışmalarda kullanılan belgelerin malzemeleri |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
4) |
Aklam-ı Sitte |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
5) |
Diğer Yazılar |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
6) |
Vakfiyelerin diplomatik açıdan incelenmesi |
Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
7) |
Alıştırmalar |
Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Fermanların özellikleri ve sahte fermanların ayırt edilmesi |
Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
10) |
Fermanların özellikleri ve sahte fermanların ayırt edilmesi ile ilgili örnek belgeler |
M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
11) |
Name-i Hümayun |
Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 |
12) |
Ahidname-i Hümayun |
Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
13) |
Muahede |
M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
14) |
Paleografya çalışması |
M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
3 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
4 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
5 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
4 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
3 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
4 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
4 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
4 |