Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
XIII. Yüzyılda Anadolu’da Siyasi ve Sosyal Yapı |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015. |
2) |
Anadolu Beylikleri ve Osmanlı Beyliği |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015. |
3) |
Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
|
4) |
Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu ve Osman Bey Dönemi |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
|
5) |
Orhan Bey Dönemi |
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
6) |
Murad Hüdavendigar Dönemi |
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
7) |
Kuruluş Dönemi Osmanlı Devlet Yapılanması |
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019. |
8) |
Ara Sınav |
. |
9) |
Yıldırım Beyazıt Dönemi |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
10) |
Ankara Savaşı ve Sonrasında Anadolu’da Siyasi Yapı |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
11) |
Fetret Dönemi ve I. Mehmed (Çelebi Mehmed) Dönemi |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
12) |
II. Murad Dönemi |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
13) |
Kuruluş Dönemi Osmanlı Fetih Anlayışı |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
14) |
Dönem Değerlendirmesi |
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Feridun M. Emecen, Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Tarihi(1300-1600), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2015.
Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye Osmanlı İmparatorluğu Üzerine Araştırmalar I, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009.
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi I, TTK Yayınları, Ankara, 2019.
|
Diğer Kaynaklar: |
M. Fuad Köprülü, Osmanlı İmparatorluğunun Kuruluşu, Alfa Yayınları, İstanbul, 2016.
Cemal Kafadar, İki Cihan Aresinde: Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu, Birleşik Yayınevi, İstanbul, 2010.
Oktay Özel-Mehmet Öz, Söğütten İstanbul’a: Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar, İmge Kitabevi, Ankara, 2019.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
5 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
5 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
4 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
4 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
5 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
3 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
3 |