Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve epigrafi alanı hakkında genel bilgiler. |
Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I, Kesit Yayınları, İstanbul, 2010 |
2) |
Kitabelerin önemi, Kitabelerin kullanım alanları: Bina, mezartaşı, metal eşya, çini, ahşap, kumaş vs.
|
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 -Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983. |
3) |
Bina kitabelerinin çeşitleri: İnşa tamir, vakıf, vergi vs. |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 -Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983. |
4) |
Bina kitabelerini okuma |
-Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 -Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983. |
5) |
Kitabelerde dil ve yazı çeşitleri |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
6) |
Metin özellikleri |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
7) |
Kitabe metinlerinde dinî unsurlar: Besmele, ayet, hadis vs. |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kûfi kitabe örneklerini okuma |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
11) |
Sülüs kitabe ve mezartaşlarını okuma |
-Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983. -Arif Müfid Mansel . Türkiye’nin Arkeoloji, Epigrafi ve Tarihi Coğrafyası için Bibliyografya, Türk Tarih Kurumu Yayınları. |
12) |
Sikke örnekleri |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
13) |
Ta'lik kitabe ve mezartaşları |
Ahmet Uğur. Epigrafi ve paleografi (Osmanlıca târihî metinler), Ankara Üniversitesi Yayınları, 1983 |
14) |
Ta'lik kitabe ve mezartaşlarını okuma |
Arif Müfid Mansel . Türkiye’nin Arkeoloji, Epigrafi ve Tarihi Coğrafyası için Bibliyografya, Türk Tarih Kurumu Yayınları. |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
5 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
5 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
3 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
5 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
5 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
3 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
2 |