Tarih
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIS407
Ders İsmi: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENVER EMRE ÖCAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENVER EMRE ÖCAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Cumhuriyet döneminin iktisadi, siyasi, kültürel tarihini öğrenmek.
Dersin İçeriği: Cumhuriyet dönemi iktisat, iç ve dış politika, kültür hayatı. Atatürk ilkeleri ve inkılapları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye Cumhuriyeti kuruluş yılları hakkında bilgi sahibi olunur.
2) Atatürk ilkeleri ve inkılapları kavranır.
3) Türkiye Cumhuriyeti tarihinin günümüze etkisi anlaşılır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve kaynak tanıtım Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
2) Kısaca I. Dünya Savaşı ve Türk İstiklal Harbi Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
3) Cumhuriyetin ilanı ve siyasi inkılaplar Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
4) Toplumsal inkılaplar Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
5) Hukukî ve iktisadî İnkılaplar Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
6) Kültürel ve diğer inkılaplar, Atatürk ilkeleri Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
7) Atatürk Dönemi önemli siyasi ve iktisadi meseleler Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
8) VİZE SINAVI YOK
9) İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı Dönemi I Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
10) İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığı Dönemi-II Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
11) Çok partili sisteme geçiş Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
12) Demokrat Parti Dönemi Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
13) 1960 Darbesi ve 1980 Darbesi’ne kadar Türkiye Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
14) 1980 Darbesi ve sonrası Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
15) FİNAL SINAVI YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kollektif, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi cilt I-II, Atam Yayınları, 2012; Tuğba Belenli, Türklerde Sosyal Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde Uygulanan Sosyal Politikalar (1938'e Kadar), Atam Yayınları, 2017; Yahya S. Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, 2015; Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi I-II, İletişim Yayıncılık, 2007; Cemil Koçak, İktidar ve Demokratlar Türkiye'de İki Partili Siyasi Sistemin Kuruluş Yılları I-II, İletişim Yayıncılık, 2012.
Diğer Kaynaklar: Bülent Tanör, Türkiye'de Kongre İktidarları 1918 – 1920, Yapı Kredi Yayınları, 2019; Mahmut Goloğlu, Milli Şef Dönemi-Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II-III, İş Bankası Kültür Yayınları, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. 3
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. 3
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 4
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. 4
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %