Tarih | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIS329 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞENAY ALSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ilk ortaya çıkışından günümüze kadar olan süreçte, sanatın gelişimini inceleyerek farklı coğrafyalardaki sanat eserlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sanat ve Sanat Tarihiyle ilgili temel kavramlar ele alınarak genel tanımlamalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 2000. |
2) | Erken Sanat (M.Ö.30000-M.Ö.3000) | E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2016. |
3) | İlkçağ Sanatları (Mısır Sanatı ve Mezopotamya Sanatları) | Özkan Eroğlu, Sanatın Tarihi, Tekhne Yayınları, 2014. |
4) | İlkçağ Sanatı (Yunan Sanatı ve Roma Sanatı) | Özkan Eroğlu, Sanatın Tarihi, Tekhne Yayınları, 2014. |
5) | Ortaçağ Avrupa Sanatı | Özkan Eroğlu, Sanatın Tarihi, Tekhne Yayınları, 2014. |
6) | Ortaçağ Avrupa Sanatı | Özkan Eroğlu, Sanatın Tarihi, Tekhne Yayınları, 2014. |
7) | Gotik Sanat | Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 2000. |
8) | VİZE SINAVI | Yok |
9) | Rönesans Sanatı | Marilyn Stokstad, Art History, Prentice-Hall, 2002. |
10) | İtalya dışında Rönesans | Marilyn Stokstad, Art History, Prentice-Hall, 2002. |
11) | Maniyerizm | Marilyn Stokstad, Art History, Prentice-Hall, 2002. |
12) | Barok Sanat | Marry Hollingsworth, Dünya Sanat Tarihi, İnkılap Kitabevi, 2009. |
13) | Rokoko ve Neoklasizm | Marry Hollingsworth, Dünya Sanat Tarihi, İnkılap Kitabevi, 2009. |
14) | Genel Tekrar | Yok |
15) | FİNAL SINAVI | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, 2000. Özkan Eroğlu, Sanatın Tarihi, Tekhne Yayınları, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Marilyn Stokstad, Art History, Prentice-Hall, 2002. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | |||||||||||
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | |||||||||||
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |||||||||||
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | |||||||||||
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | |||||||||||
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||||||||
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | |||||||||||
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. | |||||||||||
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | |||||||||||
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. | |||||||||||
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |||||||||||
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | |
2) | Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | |
3) | Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
4) | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | |
5) | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | |
6) | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
7) | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | |
8) | En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. | |
9) | Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | |
10) | Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. | |
11) | Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |
12) | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |