Dersin Amacı: |
Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenerek, pazarlama anlayışındaki değişimi, pazarlama çevresini, makro pazarlama çevresini, pazarlama yönetimi ve stratejik planlamaları, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve pazar talep tahminleri, pazarlamada tüketici davranışına yönelik uygulamlar ile pazar çevresinin yönetilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen sevgili öğrencilerimizr;
Pazarlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecek,
Pazar türlerini sınıflayabilecek,
Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapabilecek,
Tüketici davranışarı hakkında bilgi sahibi olacak
Pazarlama karması araçlarını tanıyıp değerlendirebilecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri ve Pazarlama Anlayışında Değişim |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy |
2) |
Pazarlama ve Temel Kavramlar |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy
|
3) |
Pazarlama Çevresİ, Stratejİk Planlama ve Pazarlama Planlaması |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy |
4) |
Makro Pazarlama Çevresi |
İlgili Makaleler, Pazarlama İlkeleri/ Prof. Dr. İsmet MUCUK, |
5) |
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Planlama |
İlgili Makaleler, Pazarlama İlkeleri/ Prof. Dr. İsmet MUCUK, |
6) |
Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi Ve Pazar Talep Tahminleri |
İlgili Makaleler, Pazarlama İlkeleri/ Prof. Dr. İsmet MUCUK, |
7) |
Pazarlamada Tüketici Davranışı |
İlgili Makaleler, Pazarlama İlkeleri/ Prof. Dr. İsmet MUCUK, |
8) |
Sınav |
ilgili ders içeriği |
9) |
Pazarlamada Tüketicinin Karar Verme Süreci ve Örgütsel Pazarların Özellikleri |
İlgili Makaleler, Pazarlama İlkeleri/ Prof. Dr. İsmet MUCUK, |
10) |
Pazarlama Karmasında Ürün |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy |
11) |
Fiyat Ve Fiyatlandırma Stratejileri |
İlgili Makaleler |
12) |
Pazarlama Karmasında Tutundurma Ve Yeni Tutundurma Stratejileri |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy |
13) |
Pazarlamada Dağıtım Kanalları Ve Fiziksel Dağıtım |
Pazarlamanın Temelleri - William D. Perreault Joseph P. Cannon E E, Jerome McCarthy |
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Sınav |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler. |
|
2) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir. |
|
3) |
İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
4) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir. |
|
6) |
İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir. |
|
7) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir. |
|
8) |
İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir. |
|
10) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir. |
|
11) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir. |
|
12) |
İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir. |
|