Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sanal gerçeklik ve türevlerine dair tanımlar. |
|
3) |
Sanal gerçeklik tarihsel gelişim süreçleri. |
|
4) |
Sanal gerçeklik uygulamalarında kullanılan yazılım ve ekipmanlara dair genel bilgilendirme. |
|
5) |
Sanal gerçeklik uygulamalarının kullanım alanları. |
|
6) |
Mimarlar için geliştirilen sanal gerçeklik uygulamaları. |
|
7) |
Sanal gerçeklik uygulamalarından örnekler sunulması. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Haritacılık alanında Sanal gerçeklik uygulaması örnekleri tartışılması. |
|
10) |
Kültür varlıklarının öğrenilmesi kapsamında sanal gerçeklik uygulamaları. |
|
11) |
Sanat eserlerinin taşınır kültür varlıklarının korunması kapsamında Sanal gerçeklik uygulamalarının anlatılması. |
|
12) |
Kültürel Mirasın Belgelenmesi ve sunulması kapsamında Sanal Gerçeklik kullanımının incelenmesi. |
|
13) |
Kentsel Alanlarda Vr uygulama örnekleri. |
|
14) |
Bir Vr uygulamasına dair içerik tasarımı. |
|
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,
|
Diğer Kaynaklar: |
McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|