Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Kavramsal bilgilendirme: eşitsizlik, ayrımcılık, kapsayıcı şehir ve kentsel tasarım |
|
3) |
Küresel ayrışma trendleri: örnekler üzerinden tartışma |
|
4) |
Kentsel ayrışma |
|
5) |
Araştırma ödevi sunumu |
|
6) |
Kentte mekânsal eşitsizliğin azaltılmasında kentsel tasarım müdahalelerinin rolü |
|
7) |
Şehirlerin fiziksel formu ile kapsayıcı bir yaşam ortamının yaratılması arasındaki ilişkiler |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Şehirlerin fiziksel formu ile kapsayıcı bir yaşam ortamının yaratılması arasındaki ilişkiler |
|
10) |
Kapsayıcı yaşam ortamı: Bölgesel ölçek |
|
11) |
Kapsayıcı yaşam ortamı: Kentsel ölçek |
|
12) |
Araştırma ödevi sunumu |
|
13) |
Kapsayıcı yaşam ortamı: mahalle ölçeği |
|
14) |
Çalışmaları tartışmak, eleştirmek ve değerlendirmek |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Van Ham, M., Tammaru, T., Ubarevičienė, R., Janssen, H. (Eds.) (2021). Urban Socio-Economic Segregation and Income Inequality: a Global Perspective. Springer International Publishing.
2. Van Ham M., Uesugi M., Tammaru T., Manley D. & Janssen H. (2020) Changing occupational structures and residential segregation in New York, London, and Tokyo. Nature Human Behaviour 4(11), 1124-1134.
3. Massey, D. & Denton, N. (1988). The dimensions of residential segregation. Social Forces, 67(2), 281-315.
4. Fainstein S. (2010) The Just City. Cornell University Press, Ithaca.
5. Talen E. (2008) Design for Diversity. Architectural Press, Oxford.
6. Tonkiss F. (2013) Cities by design: The social life of urban form. Polity Books, London.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Van Ham, M., Tammaru, T., Ubarevičienė, R., Janssen, H. (Eds.) (2021). Urban Socio-Economic Segregation and Income Inequality: a Global Perspective. Springer International Publishing.
2. Van Ham M., Uesugi M., Tammaru T., Manley D. & Janssen H. (2020) Changing occupational structures and residential segregation in New York, London, and Tokyo. Nature Human Behaviour 4(11), 1124-1134.
3. Massey, D. & Denton, N. (1988). The dimensions of residential segregation. Social Forces, 67(2), 281-315.
4. Fainstein S. (2010) The Just City. Cornell University Press, Ithaca.
5. Talen E. (2008) Design for Diversity. Architectural Press, Oxford.
6. Tonkiss F. (2013) Cities by design: The social life of urban form. Polity Books, London.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
5 |
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
1 |
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
2 |
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
1 |
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
4 |
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
5 |
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
1 |
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
1 |
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
4 |
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
4 |
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
5 |