Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES255 | ||||||||
Ders İsmi: | Basketbol II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YELDA KAVAZOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR BAYARSLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygulama ve öğretme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; Türkiye Basketbol Federasyonunun yapısı ve Uluslararası organizasyonların işleyişi, basketbol temel teknikleri, basketbol temel tekniklerinin öğretim basamaklaması, temel savunma ve hücum teknikleri konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basketbolun tarihsel gelişimi, Türkiye Basketbol Federasyonu yapısı ve Uluslararası Organizasyonlar, oyun kural bilgisi. | Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi. |
2) | Basketbol temel duruş, üçlü tehdit, top tutma ve top el koordinasyonu, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
3) | Stoplar ve pivot hareketleri, farklı drillerin uygulama çalışmaları. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
4) | Top sürme ve çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
5) | Top sürme ve çeşitleri ve teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
6) | Pas verme, pas alma ve pas çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi ve Eşli Çalışma Yöntemi. |
7) | Şut ve şut çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
8) | ARA SINAV. | Yok. |
9) | Topsuz hareketler-Katlar, Hücum hareketleri; toplu aldatmalar. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
10) | Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
11) | Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
12) | Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar. |
13) | Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. | Anlatım, Uygulama, Gösteri Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar. |
14) | Basketbolda yazılı işaretlerin çizimi ve taktik tahtası üzerine kullanımı. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
15) | Basketbolda Veri Analizi. | Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
16) | Final Sınavı. | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020 |
Diğer Kaynaklar: | AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | ||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | ||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |