Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Voleybol hakkında genel bilgiler |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
2) |
Voleybol sporunun tarihçesi- Dünyada ve Türkiye’de Voleybol |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
3) |
Voleybolda ısınma-soğuma hareketleri, temel duruş teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
3) |
Voleybol oyun kuralları ve değerlendirilme |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Temel teknikler / Basamaklama ve öğretim yöntemleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
5) |
Manşet pas tekniği ve uygulama çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Parmak pası teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Tenis servis teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Smaç teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Smaç teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Blok teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Oyun sistemleri teorisi |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
4-2 oyun sistemi teorisi ve uygulamaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
5-1 oyun sistemi teorisi ve uygulamaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
3 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
3 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
3 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
3 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
3 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
3 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
3 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
3 |