Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FET310
Ders İsmi: Oyun Tasarımı ve Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. REŞAT BUĞRA ERKARTAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. REŞAT BUĞRA ERKARTAL
Dr. Öğr. Üyesi ZAFER GÜNEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oyun tasarlamak ve programlama konusunda bilgi sahibi olamayı, Unity programını kullanmaayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Terrain kullanımı, Ragdoll kullanımı, Animasyonlar ve grafik tasarımı, C# script leri yazımı.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Unity3D Programını tanıma kazanır
2) c# programlama dilini kullanabilir
3) Tasarım Yapabilir
4) uygulama geliştirebilir
5) Takım çalışmasında bulunabilir
6) Disiplinler arası çalışabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Level Tasarımı
2) C# Script'ine Giriş
3) Kamera Script
4) Oyuncu Yapay Zekası
5) Prefab Sistemi
6) Hasar Kontrolü
7) 3 Boyutlu Modelleme
8) Arasınav
9) Kukla Sistemi
10) Yeni eklentilerin Oluşturulması
11) Ekran eklentileri - Oyunun Sonlanması
12) Ana ekranın oluşturulması
13) Görsel ve ses efektleri
13) Görsel ve ses efektleri
14) Yeni özelliklerin eklenmesi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unity 3D İle Oyun Programlama - Yazar: Timuçin Hatipoğlu
Yayınevi: Kodlab
Diğer Kaynaklar: Unity 3D İle Oyun Programlama - Yazar: Timuçin Hatipoğlu
Yayınevi: Kodlab

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 0
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100