Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş ve kaynak tanıtımı |
Yok |
2) |
1856-1876 Islahat Fermanı |
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978. |
3) |
Tanzimat Dönemi’ne kadar kısaca Osmanlı Yenileşme Tarihi |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018. |
4) |
1856-1876 Islahat Fermanı toplumsal ve kültürel etkileri |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018. |
5) |
Sultan Abdülaziz Dönemi meydana gelen yenileşmeler |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018. |
6) |
II. Abdülhamid Dönemi meydana gelen yenileşmeler |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018.
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978.
|
7) |
Genç Osmanlılar |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018.
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978. |
8) |
VİZE SINAVI |
YOK |
9) |
İçeride ve dışarıda örgütlü muhalefetin yükselişi, Jöntürkler. |
Hanioğlu, M. Şükrü: Osmanlı İttihad ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük(1889-1902), İletişim Yayıncılık, İstanbul 1985.
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978. |
10) |
II. Meşrutiyet Dönemi |
Hanioğlu, M. Şükrü: Osmanlı İttihad ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük(1889-1902), İletişim Yayıncılık, İstanbul 1985.
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978. |
11) |
Fikrî hareketleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık |
Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2018.
|
12) |
Fikrî hareketleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık |
Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2018. |
13) |
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçiş |
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara 2000. |
14) |
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçiş |
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara 2000. |
15) |
FİNAL SINAVI |
YOK |
Ders Notları / Kitaplar: |
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Kronik Kitap 2018.
Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2018.
Hanioğlu, M. Şükrü: Osmanlı İttihad ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük(1889-1902), İletişim Yayıncılık, İstanbul 1985.
Mardin, Şerif: Türk Modernleşmesi, 4. Baskı, İletişim Yayıncılık, İstanbul 1995
Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara 2000. |
Diğer Kaynaklar: |
Şevket Pamuk, Osmanlı Ekonomisinde Bağımlılık ve Büyüme 1820-1913, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2005.
Donald Quataert, Anadolu’da Osmanlı Reformu ve Tarım 1876-1908, (Çevirenler: Nilay Özok Gündoğan, Azat Zana Gündoğan), Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 2008.
Roderic H. Davison, Osmanlı İmparatorluğu’nda Reform, Cilt I.II, (Çev: Osman Akınhay), Papirüs, İstanbul 1997.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
5 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
4 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
4 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
4 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
5 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
3 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
3 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
4 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
3 |