Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği. |
Konulara ilişkin okumalar. |
2) |
Tarihi Çevre Kavramı |
Konulara ilişkin okumalar |
3) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları /Yasal Çerçeve/İlkeler |
Konulara ilişkin okumalar |
4) |
Tarihi Yapıya İşlev Verme İlkeleri ve Örnekler./ ÖDEV Verilmesi: Yeniden İşlevlendirilen 2 örnek bulunarak ilkeler kapsamında incelenmesi. |
|
5) |
Tarihi Yapıya İşlev Verme Örnekler /Ödev Sunumları |
|
6) |
Ödev Sunumları/Öneriler (İlkelere uygun olmayan örneğin yeniden değerlednirilmesi ve işlev önerisi) |
|
7) |
Öneri Proje Sunumları |
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
9) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımlarının Örnekler üzerinden incelenmesi/ / Vize Teslim sunumları /ÖDEV Verilmesi: Tarihi Çevrede Yapılan iki tasarım örneğinin İncelemesinin Yapılması |
|
10) |
Tarihi çevrede tasarım ve işlevlendirme örnekleri incelemesi |
|
11) |
Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları Örnekler üzerinden incelenmesi/ |
|
12) |
Ödev Sunumları |
|
12) |
Ödev Sunumları |
|
13) |
Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir. |
|
14) |
Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|