Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA306
Ders İsmi: Görsel Efekt Animasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Film yapım sürecinde görsel efekt ve özel efekt yapım teknikleri konularında bilgi ve uygulama yetisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Yazılımlar aracılığıyla film yapımında ihtiyaç duyulan görsel efektlerin uygulanması ve teknik bilginin sağlanmasını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Film yapımında özel efekt uygulamalarının önemli adımlarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çeşitli yazılımlar ve stüdyo teknikleri kullanarak filmlerde kullanılmak üzere görsel efekt üretebilir.
2) Film tanıtımları ve kısa videolar hazırlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin görev ve sorumluluklarının anlatılması -
2) SPFX, SFX, VFX, CGI Konulara ilişkin ön okumalar
3) Görsel Efekt Uygulaması I https://www.videocopilot.net/tutorials/advanced_spin_fx/
4) Görsel Efekt Uygulaması II (Supernatural) https://www.videocopilot.net/tutorials/soul_removal/
5) Görsel Efekt Uygulaması III (Grave Encounters) https://www.videocopilot.net/tutorials/demon_face_warp/
6) Görsel Efekt Uygulaması IV (Iron Man) https://www.vdodna.com/tutorials/iron-man-hud/
7) Görsel Efekt Uygulaması V (Light Rays) https://www.videocopilot.net/tutorials/advanced_3d_light_rays/
8) Vize Sınavı
9) Görsel Efekt Uygulaması VI (True Detective) https://www.youtube.com/watch?v=fTVvumS-tB4&ab_channel=SurajDang
10) Görsel Efekt Uygulaması VII (Aquaman) https://www.vdodna.com/tutorials/seabed-under-water/
11) Görsel Efekt Uygulaması VIII (Superman) https://www.videocopilot.net/tutorials/dead_planet/ https://www.videocopilot.net/tutorials/planet_explosion/
12) Ödev Teslimi
13) Görsel Efekt Uygulaması IX (Star Wars) https://www.videocopilot.net/tutorials/saber_plug-in/ https://www.videocopilot.net/tutorials/light_sabers/
14) Görsel Efekt Uygulaması X (Extinction) https://www.videocopilot.net/tutorials/sci-fi_weapon_fx/
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: After Effects CS6 & CC- Yağızalp Akarsu
Adobe After Effects Classroom in a Book (2022 release) - Lisa Fridsma, Brie Gyncild
Elemental Magic - Joseph Gilland

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 4
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 1
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 3
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 5
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 3
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %