Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Vatandaş Gazeteciliği Kavramı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Kuramsal Perspektiften Vatandaş Gazeteciliği (kamuoyu, demokrasi, medya mülkiyeti perspektifinden tartışmalar) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Teknoloji ve Vatandaş Gazeteciliği İlişkisi (vatandaş gazeteciliğinin artan etkisi) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Vatandaş Gazeteciliği Pratikleri (bloglar, sosyal medya) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Vatandaş Gazeteciliğinin Yetkinlikleri ve Sınırlılıkları (profesyonellik düzeyi, yasal düzenlemeler) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Vatandaş Gazeteciliğinin Yetkinlikleri ve Sınırlılıkları (profesyonellik düzeyi, yasal düzenlemeler) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Vatandaş Gazeteciliğinin Ana Akım Medyaya Etkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Küresel Örnekler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Öğrenci Sunumları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Öğrenci Sunumları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Öğrenci Sunumları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Türkiye’de Vatandaş Gazeteciliği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Tartışma: Vatandaş Gazeteciliği ve Geleneksel Habercilik Farkları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Vatandaş Gazeteciliğinin Geleceği |
Pre-readings on the topics |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ron Ross, Susan Carson Cormier, Handbook for Citizen Journalists, National Association of Citizen Journalists, USA, 2010.
Dan Gillmor, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004.
Stuart Allan, Einar Thorsen, Yurttaş Gazetecilik, Kafka, İstanbul, 2019.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ron Ross, Susan Carson Cormier, Handbook for Citizen Journalists, National Association of Citizen Journalists, USA, 2010.
Dan Gillmor, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004.
Stuart Allan, Einar Thorsen, Yurttaş Gazetecilik, Kafka, İstanbul, 2019. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
5 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
5 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
5 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
5 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
5 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
3 |