Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş / konuların tanıtılması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Televizyon tarihi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Günümüzde televizyon ve dijital platformlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Televizyon endüstrisinin ekonomi politiği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Televizyonda üretim ve akış |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Televizyon program türleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Televizyon ve temsil |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Televizyona eleştirel yaklaşımlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Televizyon metinlerini analiz etmek |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Televizyon ve toplumsal cinsiyet |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Televizyon ve sınıf temsili |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Küreselleşme ve popüler kültür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Alımlama çalışmaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Egemen Eleştiriler ve Yaklaşımlar, Dipnot, 5. Baskı, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev. Süleyman İrvan. Ankara: Ark Yayınları, 1996.
Teun Adrian van Dijk,“Principles of Critical Discourse Analysis” Discourse & Society Sage (London. Newbury Park and New Delhi), vol. 4(2): 249-283, 1993.
Meltem Bostanlı, Eleştirel Medya Çalışmaları, Anahtar Kitaplar, 2016. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
5 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
4 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
3 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
5 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
5 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
5 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
3 |