Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC352
Ders İsmi: Görüntü ve Ses Kurgusu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı görüntü ve ses kurgusunun temel teknik ilkelerini öğretmek ve kurgunun bir görsel iletişim ürününü nasıl şekillendirdiğini uygulamalarla aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Görüntü ve Ses Kurgusu dersi, bir video veya film tasarlamak için görsel ve işitsel içeriklerin birbirine nasıl birleştirileceğini inceleyen ve bu birleştirme aşamasında kullanılan tekniklerin öğretildiği teorik ve uygulamalı bir derstir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel kurgu ilkelerini sinema ve yeni medya görsel-işitsel eserleri üzerinden inceler.
2) Kurgunun temel mantığını kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hareketli görüntü üzerinde çalışarak kurgu tekniklerini öğrenir.
2) Dijital programlar üzerinde nasıl kurgu yapılacağını öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurgu nedir, kurgu neden yapılır? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? Derse giriş. Konulara ilişkin okumalar
2) Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin, Griffith Konulara ilişkin okumalar ve film izleme
3) Filmler üzerinde incelemeler. Filmsel zaman ve filmsel mekanın kurulması. Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. Konulara ilişkin okumalar ve film izleme.
4) Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. Konulara ilişkin okumalar
5) Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade Program üzerinde ön çalışma.
6) 180 derece kuralı. Devamlılık. Örnek bir sahneyi kurgulamak. Konulara ilişkin okumalar ve film izleme
7) Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri ve yazı animasyonları. Program üzerinde ön çalışma.
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin okumalar
9) Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çapraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying Konulara ilişkin okumalar ve program üzerinde ön çalışma
10) Renk Düzeltme ve Grading Program üzerinde ön çalışma
11) Ses kurgusu ve miksi, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri Program üzerinde ön çalışma.
12) Ses filtreleri ve ses miksajı üzerine ileri teknikler ÖDEV: Bir animasyon filminin ses tasarımını yapmak Program üzerinde ön çalışma.
13) Çoklu kamera görüntüsü kurgulama Program üzerinde ön çalışma.
14) Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler Program üzerinde ön çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. ‘‘Göz Kırparken’’, Walter Murch, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
2. ‘‘Teoride ve Pratikte Sinemada Kurgu’’, İlkay Nişancı, Doruk Yayınları
3. ‘‘Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği’’, Cem Yıldırım, Parşömen Yayınları
4. “The Art & Technique of Digital Color Correction” , Steve Hullfish, Focal Press.
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar
1. “Dijital Video ile Sinema”, İlker Canikligil. Alfa Yayınları.
2. https://helpx.adobe.com/premiere-pro/tutorials.html

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 3
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 4
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 4
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 4
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 5
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 2
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 4
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 5
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %