Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES395 | ||||||||
Ders İsmi: | Basketbol III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YELDA KAVAZOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, basketbol branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklama, branşa ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz etme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; basketbolda öğretim yöntemleri ve ilkeleri, performans ölçüm yöntemleri, motorik özelliklerin geliştirilmesi, branşa yönelik tekniklerin hareket mekaniği konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin işleyişi hakkında açıklamalar, Basketbol öğretim yöntemleri ilkeleri | Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
2) | Basketbol öğretim yöntemleri ilkeleri | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
3) | Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri | Konuyla ilgili makale okuma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4) | Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5) | Basketbolda yetenek seçimi ve ilkeleri | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
6) | Basketbolda performans ölçüm yöntemleri | Görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
7) | Basketbolda performans ölçüm yöntemleri | Görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ara sınava hazırlık çalışması | Literatür tarama-Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10) | Basketbolda kuvvet antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11) | Basketbolda sürat antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12) | Basketbolda dayanıklılık antrenmanları ve antrenmanlar programlarının incelenmesi | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13) | Branşa yönelik tekniklerin hareket mekaniği açısından analizi | Video izleme görsel ve yazılı kaynak tarama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14) | Öğrenci Sunumları | Literatür tarama ve Ppt dosyası hazırlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
15) | Öğrenci Sunumları | Literatür tarama ve Ppt dosyası hazırlama-Anlatım, soru cevap, gösteri ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Basketbol branşına ait öğretim yöntemlerinin hedeflerini ve uygulama ilkelerini açıklar. Basketbol branşına özgü performans ölçüm yöntemlerini açıklar. Basketbol branşında geliştirilmesi gereken motorik özellikleri açıklar. Basketbol branşına ilişkin tekniklerin uygulanışını, hareket mekaniği kanunlarına dayalı olarak analiz eder. |
Diğer Kaynaklar: | AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | ||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | ||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |