Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES377
Ders İsmi: Antrenörlük Etiği ve Çocuk Koruma
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SABRİ CAN METİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sporda Çocuk Koruma bilincinin arttırılması ve Çocuk istismarı ve ihmaline yol açabilecek davranışları öğrenme. Çocuk koruma sistemine yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Sporda Çocuk Koruma bilincinin arttırılması ve Çocuk istismarı ve ihmaline yol açabilecek davranışları öğrenme. Çocuk koruma sistemine yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sporda Çocuk koruma bilinci gelişir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Çocuk istismarı- ihmalindeki risk faktörlerini bilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Çocuk istismarı durumunda başvurulacak kanun yollarını ve çocuk koruma sistemini öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Spor alanlarında çocuğu korumak için gerekli önlemleri alır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk İstismarı ve Türleri Konuya ilişkin ön okumalar
2) Çocuk Koruma ile İlgili Yasal Süreçler Konuya ilişkin ön okumalar
3) Sporda Çocuk İstismarı ve Türleri Konuya ilişkin ön okumalar
4) Sporda Çocuk Koruma Sistemi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Ulusal ve Uluslar arası Sporda Çocuk Koruma Yasal Temelleri Konuya ilişkin ön okumalar
6) Ulusal Spor Federasyonlarının Sporda Çocuk Koruma Politikaları Konuya ilişkin ön okumalar
7) Uluslar arası Federasyonların Sporda Çocuk Koruma Politikaları Konuya ilişkin ön okumalar
8) ARA SINAV Yok
9) Antrenörlerin Dikkat Etmesi Gereken Kurallar Konuya ilişkin ön okumalar
10) Çocuklarla Çalışacak Antrenörler İçin Doğru ve Yanlış Davranışlar Konuya ilişkin ön okumalar
11) Akran Zorbalığı ve Sonuçları Konuya ilişkin ön okumalar
12) Çocuk İstismarı Olaylarına Yaklaşım Yöntemleri ve Çocuk İstismarına Neden Olabilecek Durumlar Konuya ilişkin ön okumalar
13) Örnek Olay Analizi 1 Konuya ilişkin ön okumalar
14) Örnek Olay Analizi 2 Konuya ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chris Beckett, (2007), Child Protection: An Introduction, SAGE Publications Ltd; 2nd edition, 2.Nett, J.
Diğer Kaynaklar: C., & Spratt, T. (2012). Child protection systems: An international comparison of good practice examples of five countries (Australia,Germany, Finland, Sweden, United Kingdom) with recommendations for Switzerland. Zurich: Fonds Suisse pour des projets de protection de l'enfance.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %