Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC280 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilimsel Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞENAY ALSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ŞENAY ALSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Akademik etik ilkeler ışığı altında bilimsel araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi ile bu süreçte izlenecek etik kuralların ve yazım yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Bilimsel bir makale nasıl yazılır, araştırma yöntemleri ve aşamaları, izlenmesi gereken etik kurallar, etik ihlalinde başvurulması gereken etik kurullar ile ilgili bilgilendirme yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Sekaran, Uma and Bougie, Roger. (2012). Research Methods for Business: A Skill Building Approach. 5. Basım. Zikmund, W.G. (2003). Business research methods. 7. Basım.Thomson (South Western) Publications |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |