Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC284 | ||||||||
Ders İsmi: | Serbest Atölye | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat kültürünü benimsetmek |
Dersin İçeriği: | Sanat kavramını ve farklı sanat akımlarını tanımlamak, anlamak ve kültürler arası bağlantı kurup bilgisini kendi çalışmalarında kullanabilme yetisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans Sanatı | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
2) | Barok Sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
3) | Romantizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
4) | Neoklasisizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
5) | Rokoko ve Realizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
6) | Empresyonizm-Neo Empresyonizm- Post Empresyonizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
7) | Expresyonizm-Fovizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Fütürizm-Dadaizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
10) | Sürrealizm-Amerikan Soyut Sanatı | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
11) | Pop Art | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
12) | Kinetik sanat-Op art | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
13) | Kavramsal Sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
14) | 2000’lerde sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 20. yy Batı Sanatında Akımlar/Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008 Sanatın Öyküsü, E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi - Modern Sanatın Öyküsü, N. Lynton, Remzi Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | ||||||||||||
2) Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | ||||||||||||
3) Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | ||||||||||||
4) Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | ||||||||||||
5) Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | ||||||||||||
6) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | ||||||||||||
7) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | ||||||||||||
8) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||
9) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | ||||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | ||||||||||||
11) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | ||||||||||||
12) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | ||||||||||||
13) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Dokuların normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahip olabilmek ve bu bilgiyi hücre ve doku düzeyinde çözümleyebilmek. | |
3) | Histopatolojik temel kuramsal bilgiyi kullanabilmek. | |
4) | Histopatoloji laboratuvarında incelenmek üzere örnek alınması, saklanması ve değerlendirme için uygun yöntemlerin uygulanması hususunda gerekli beceriye sahip olmak. | |
5) | Patoloji laboratuvar teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
6) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |
7) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |
8) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
9) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
11) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
12) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
13) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |