Dersin Amacı: |
Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje ve proje döngüsü yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sorun analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Hedef analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Strateji analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Paydaş analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Genel hedef ve proje amacı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Faaliyetlerin belirlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Çağrı rehberinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. |
|
2) |
İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. |
|
3) |
Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. |
|
4) |
Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. |
|
5) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. |
|
6) |
İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. |
|
7) |
İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. |
|
8) |
Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. |
|
9) |
Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme |
|
10) |
Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. |
|
11) |
Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. |
|
12) |
İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. |
|
13) |
Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. |
|
14) |
Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
15) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
16) |
Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. |
|
17) |
Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
20) |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|
21) |
İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. |
|
22) |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. |
|
23) |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
|
24) |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
25) |
İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
26) |
İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
27) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. |
|
28) |
Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. |
|
29) |
Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
|