Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC292
Ders İsmi: Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sorun, hedef, strateji ve paydaş analizi yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Proje ve proje döngüsü yönetimi yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mantıksal çerçeve matrisini oluşturur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Genel hedef, proje amacı ve hedeflerin belirlenmesini yapabilir.
2) Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje ve proje döngüsü yönetimi Konulara ilişkin ön okumalar
2) Sorun analizi Konulara ilişkin ön okumalar
3) Hedef analizi Konulara ilişkin ön okumalar
4) Strateji analizi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Paydaş analizi Konulara ilişkin ön okumalar
6) Genel hedef ve proje amacı Konulara ilişkin ön okumalar
7) Ara sınav Konulara ilişkin ön okumalar
8) Faaliyetlerin belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
9) Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme Konulara ilişkin ön okumalar
10) Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması Konulara ilişkin ön okumalar
11) Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması Konulara ilişkin ön okumalar
12) Çağrı rehberinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
13) Proje örneklerinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
14) Final sınavı Konulara ilişkin ön okumalar
15) Proje örneklerinin incelenmesi Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Ana Kaynaklar
Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, Nurhan Yentürk - Yiğit Aksakoğlu - Alper Akyüz, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016, İstanbul

Yardımcı Kaynaklar
Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, Dr. Faruk Cengiz Tekindağ, Odak Ofset Matbaacılık, 2015, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100