İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC300
Ders İsmi: Yenilik Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SITKI SELİM DOLANAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SITKI SELİM DOLANAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı; Yenilik Ekonomisi ile ilgili kavramları tanımlayarak, geçmişte hangi toplumların bilim ve teknolojide ileri gittiklerini açıklayıp, günümüzde neden kimi toplumların bilimsel ve teknolojik olarak ileri, kimilerinin geri kalmış olması sorunsalına teknoloji ve yenilik penceresinden bir bakış açısı getirmek ve ülkelerin birbiriyle karşılaştırılmasında öğrencilere yeni bir analitik araç kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bilim, teknoloji, yenilik ve yeniliklerin ekonomisi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci bu dersin sonucunda Türkiye başta olmak üzere kimi dünya ülkelerinin teknoloji geliştirebilme konusunda bulundukları noktayı kavrayarak, ülkesinin teknoloji geliştirebilmek için neler yaptığı ve neler yapması gerektiğini kavrayacaktır. Ayrıca ülkelerin ulusal yenilik sistemlerini karşılaştırabilme yetisi kazanarak ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeyini belirlemede kullanabileceği kimi ekonomik göstergeleri öğrenebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) BİLİM, TEKNOLOJİ, TEKNOLOJİ TRANSFERİ, SOSYAL YETENEK (TEKNOLOJİK YETENEK), İNGİLTERE’DE İKİ SANAYİ DEVRİMİ HAKKINDA NOT Abramovitz Moses (1986), “Catching Up, Forging Ahead, and Falling Behind”, The Journal ofEconomic History, Vol. 46, No. 2, The Tasks ofEconomic History, ss. 385-406,www.cenet.org.cn/.../2007092500223921..., Erişim Tarihi: 11.12.2011, Abramovitz Moses ve David, Paul A. (1994), “Convergence and Deferred Catchup: Productivity Leadership and the Waning of American Exceptionalism”, Stanford University, USA,http://www.merit.unu.edu/publications/rmpdf/1994/ rm1994-027.pdf,http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.123, Erişim Tarihi: 20.12.2009, Burkett Paul ve Landsberg Martin Hart (2003), “A Critique of “Catch-Up” Theories of Development”, Journal of Contemporary Asia, Vol. 33, No. 2, http://legacy.lclark.edu/_marty/catchup.pdf, Erişim Tarihi: 09.12.2009, Demir İbrahim (1983), Teknolojik Gelişme ve Türkiye’nin Teknolojik Meseleleri, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, Demir İbrahim (1986), Teknolojik Gelişme ve Türkiye’nin Teknolojik Meseleleri, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Sosyal Planlama Başkanlığı, Ankara Demirkılıç Şafak (2018), Teknoloji Sektörü, https://www.academia.edu ›, Erişim Tarihi: 18.02.2022 Dolanay Sıtkı Selim ve Oüuztürk Bekir Sami (2018), Otomotiv Sanayinde Teknolojik Gelişme, Alter Yayınevi, Ankara, Dosi Giovanni (1982), “Technological paradigims and technological trajectories A suggested interpretation of determinants and directions of technical change”, Research Policy, 11 (1982), North Holland Publishing Company, North Holland, ss.147-162, Erdost Cevdet (1982), Sermayenin Uluslararasılaşması ve Teknoloji Transferi, Savaş Yayınevi, Birinci Baskı, Ankara, Göker Aykut (2013), Yaratıcılık ve Yenilikçiliğin Kültürel Kökenleri ve Bizim Toplumumuz, II. Sürüm, Ankara, www.inovasyon.org, Erişim Tarihi: 18.02.2018) Güneş Bilal (2003), “Paradigma Kavramı Işığında Bilimsel Devrimlerin Yapısı ve Bilim Savaşları: Cephelerdeki Fizikçilerden Thomas S. Kuhn ve Alan D. Sokal”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, Ankara, Kaynak Muhteşem (2007), Kalkınma İktisadı (Ders Notları), Gazi Kitabevi, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara Kiper Mahmut (2005), “Teknoloji Transfer Mekanizmaları ve Üniversite-Sanayi İşbirliği”, Üniversite Sanayi Ortak Araştırma Merkezleri Programı (ÜSAMP) yayını, Ankara, Lall Sanjaya (1992), “Technological Capabilities and Industrialization”, World Development, Vol. 20, No. 2, Printed in Great Britain, ss. 185-186,http://Siteresources.worldbank.org/.../Technological Capabilities and Industrialization.pdf 414 Erişim Tarihi: 06.06.2010, Tezcan Mahmut (2016), Sosyolojiye Giriş, Anı Yayıncılık, Genişletilmiş 9. Baskı, İstanbul,
2) İlkçağlarda Bilim, Mezopotamya'da Bilim, Mısır'da Bilim, Çin'de Bilim, Orta Asya'da Bilim, Antik Dönemde Bilim, Sasaniler'de Bilim, Anadolu'da Bilim, ÖKLİD VE ZAMANI (M.Ö. Üçüncü yüzyılın ilk yarısı), BATLAMYUS ve ZAMANI (M.S. İkinci Yüzyıl) Sarton George (1995), Antik Bilim ve Modern Uygarlık, Çevirenler Dosay Melek ve Demir Remzi, Gündoğan Yayınları, Birinci Baskı, Ankara, https://www.kitapindi.com › tarih › george-sarton-antik..., https://www.academia.edu ›George_Sarton_Antik_Bili..., Erişim Tarihi: 25.02.2022. Yüksel Ahmet Turan (2012), İslam’da Bilim Tarihi, Kitap Dünyası Yayınları, Yayın No: 76, 3. Baskı, Konya.
3) BATLAMYUS ve ZAMANI (M.S. İkinci Yüzyıl), Müslümanlarda İlmi Faaliyetler, İslam Dünyasında Bilim Merkezleriyle İlk Temaslar, İlk Tercüme Faaliyetleri, Beytülhikme, Darülhikme ve Darülilim, Orta çağ'da İslam Dünyasında Gelişen Müspet İlimler ve Bilim Adamları Sarton George (1995), Antik Bilim ve Modern Uygarlık, Çevirenler Dosay Melek ve Demir Remzi, Gündoğan Yayınları, Birinci Baskı, Ankara, https://www.kitapindi.com › tarih › george-sarton-antik..., https://www.academia.edu ›George_Sarton_Antik_Bili..., Erişim Tarihi: 25.02.2022. Starr Frederic (2019), Kayıp Aydınlanma, Çev. İnanç Yusuf Selman, Kronik Yayınları, İstanbul, Yüksel Ahmet Turan (2012), İslam’da Bilim Tarihi, Kitap Dünyası Yayınları, Yayın No: 76, 3. Baskı, Konya.
4) Orta çağda İslam Dünyasında Gelişen Müspet İlimler ve Bilim Adamları, -Matematik, -Tıp ve Hastahaneler, -Astronomi ve Rasathaneler, -Coğrafya, -Fizik, Mekanik ve Kimya, OSMANLILAR DÖNEMİNDE BİLİM, -Kuruluştan Fatih Dönemine Kadar (1299-1451) Osmanlılar'da Bilim, -Fatih Sultan Mehmet Döneminde (1451-1481) Osmanlılar'da Bilim, -Fatih Döneminden Sonraki Gelişmelere Kısa Bir Bakış, -Osmanlı’nın Akli İlimlerdeki (Müspet Bilimlerdeki) Önemli Bilim İnsanı Molla Lütfi’nin Öldürülmesi Adıvar Abdülhak Adnan (1982), Osmanlı Türklerinde İlim, Remzi Kitabevi, 4. Baskı, Ankara, Dolanay Sıtkı Selim (2021), Yerelden Küresele Ulusal Yenilik Sistemi ve Patika Bağlılığı, Alter Yayınları, Ankara, Yüksel Ahmet Turan (2012), İslam’da Bilim Tarihi, Kitap Dünyası Yayınları, Yayın No: 76, 3. Baskı, Konya.
5) OSMANLI EĞİTİM SİSTEMİNDE BOZULMALAR VE EĞİTİM SİSTEMİNİN GERİLEYİŞİ, BATI’DA TEKNİĞİN GELİŞİMİ VE BİLİMSEL GELİŞME İLE İLGİSİ, İNGİLTERE’DE SANAYİ DEVRİMİ VE SONRASI, BATI EĞİTİM SİSTEMİNİN ZAMAN İÇİNDE GELİŞİMİ, DEĞİŞİM, GELİŞME, GİRİŞİMCİLİK VE DİNAMİKLERİN HAREKETE GEÇİRİLMESİ Coombs Rod ve Hull Richard (1997), “Knowledge Management Practices and Path-Dependency in Innovation”, CRIC (Centre for Research on Innovation and Competition), CRIC Discussion Paper No. 2, The University of Manchester, Manchester, Dolanay Sıtkı Selim ve Oğuztürk Bekir Sami (2018), Otomotiv Sanayinde Teknolojik Gelişme, Alter Yayınevi, Ankara. Dolanay Sıtkı Selim (2022a), Yerelden Küresele Ulusal Yenilik Sistemi ve Patika Bağlılığı, Alter Yayınları, Ankara, Özilgen Mustafa (2009), Endüstrileşme Sürecinde Bilgi Birikiminin Öyküsü,Arkadaş Yayınevi, Ankara. Yüksel Ahmet Turan (2012), İslam’da Bilim Tarihi, Kitap Dünyası Yayınları, Yayın No: 76, 3. Baskı, Konya. Yücel İsmail Hakkı (2006), Türkiye’de Bilim ve Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Yayın No. DPT: 2690, Ankara, https://sbb.gov.tr › wp-content › uploads › 2018/11, Erişim Tarihi: 19.03.2022
6) İCAT VE YENİLİKLER, -Yenilik ve İcat Arasındaki İlişki, -Yenilik Kümeleri, -Yenilik ve Rekabetin Doğası, -İkinci Yaklaşım Danışman Sümeyra Alparslan (2015), “Yenilik (Innovation) ve İcat (Invention) Kavramları Arasındaki İlişki: Metaforlarla Keşfedici Bir Araştırma”, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2015, Yıl:3, Cilt:3, Sayı:2, 143-164, https://dergipark.org.tr › download › article-file, Erişim Tarihi: 25.03.2022 Dolanay Sıtkı Selim (2009), “Schumpeter Sisteminde Yenilikler, Ekonomik Gelişme ve Devresel Hareketler”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:1 Cilt:1 Sayı:2, Kış 2009 ISSN 1307-9832, 171-188, https://dergipark.org.tr › pub › ulikidince › issue, Erişim Tarihi: 25.03.2022, Schumpeter, Joseph A., (1939), Business Cycles, McGraw Hill Book Company Inc., United States of America,
7) Avrupa’da Bilimsel Gelişmeler ve Rönesans, -Mekanikçi Felsefe, İNGİLTERE’DE İKİ SANAYİ DEVRİMİ HAKKINDA NOT, -Teknolojik Yenilikler ve Sanayi Devrimi Akdeniz Fikri (2021), “Takiyuddin Efendi ve Osmanlı evletindeki İlk Rasathane (Gözlemevi)”, https://www.cag.edu.tr › site › users-special › files, Erişim Tarihi: 02.04.2022, Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara. Westfall Richard S. (2004), Modern Bilimin Oluşumu, Çeviren Duru İsmail Hakkı, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 4, 14. Basım, Ankara,
8) Ara Sınav Haftası
9) Josiah Wedgwood’un Yenilikleri ve Girişimciliği, Richard Arkwright, Samuel Crompton ve Pamuklu Dokuma Sanayi, İngiliz Pamuklu Sanayisinin Sürekli Başarısı, Elektrik ve Çelik Çağı, Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Yenilik Sistemi, Amerika Birleşik Devletleri Çelik Sanayi, Çeliğin Uygulamalarının Yaygınlaşması Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara.
10) Elektrik ve Elektrifikasyon, Büyük Şirketler ve İş Yönetiminde Yenilikler, Petrol ve Kimya Sanayilerinde Proses Yenilikleri, Kesikli Üretimden Akış Süreçlerine, Almanya’da Yeni Proses Biçimlerinin Gelişmesi, Petrol Arıtımında Proses Yenilikleri, Tesis Ölçeği ve Proses Tesisleri Müteahhitliği Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara.
11) Sentetik Maddeler, İlk Sentetik Maddelerle Mucit-Girişimciler, Belli Başlı Sentetik Maddeler, IG Farben'de Araştırma ve Deneysel Geliştirme, Patentler ve Yenilikler, PVC, Polietilen, CORFAM (Sentetik Kösele), Bilimsel Cihazlar Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara.
12) Kitle Üretimi ve Otomobil, İçten Patlamalı Motor mu, Buhar mı, Elektrik mi?, Henry Ford ve Kitle Üretimi, Fordizmin Yayılması ve Değişimi, Japonya’da Savaş Sonrası Yenilikler, Ohno ve Toyota'da Yalın Üretim Sistemi, Yalın Üretim Sisteminde Tedarikçi Şirketler Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara
13) Elektronik Sanayi ve Bilgisayarlar, Radyo, Televizyon, Bilgisayarlar, Elektronik Devre Elemanları, Mikro-elektronik Devrimi Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara.
14) Ulusal Yenilik Sistemleri, Friedrich List’in "Ulusal Sistemi, Profesyonel A&G Faaliyetinin Doğuşu ve Yükselişi, Ulusal Yenilik Sistemlerinin, 1970’1er ve 1980’1erdeki Bazı Karşıt Özellikleri, Yeni Schumpeter’ci Büyüme Görüşüne Bir Ekleme, Yenilik ve Uluslararası Ticaret Performansı, Uluslararası Statik ve Dinamik Rekabetçilik Üzerine, Yenilik ve Uluslararası Rekabetçilik, Stratejik Sanayiler ve Politikalar: Bir Açıklama Girişimi, Çok Uluslu Şirketler İçin Ulusal Stratejik Politikalar, Teknolojinin Gelişmesi ve Yayılması, Teknolojinin Yayılması ve Sanayinin Gelişmesi, Teknolojik Evrim ve Giriş Maliyeti, Teknolojiyi Yakalama: Ürün Yaşam Devrelerinden Tekno-ekonomik Paradigmalara, Sonuçlar: Tamamlayıcı özgün Kapasitelere Gerek Duyulması Üzerine Freeman Chris ve Soete Luc (2003), Yenilik İktisadı, Çev. Türkcan Ergun, TÜBİTAK Yayını, Ankara.
15) FİNAL SINAVI DERS NOTLARI VE Chris Freeman ve Luc Soete, Yenilik İktisadı (Çev. Ergun Türkcan), TÜBİTAK Yayınları Akademik Dizi,, Ankara, 2003, Sıtkı Selim Dolanay, Schumpeter Sisteminde Yenilikler, Ekonomik Gelişme ve Devresel Hareketler, Ergun Türkcan Teknolojinin Ekonomi Politiği, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayın No: 151, Ankara, 1981, Ergun Türkcan Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Teknoloji ve Politika, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2009, www.inovasyon.org, Frederick Starr, Kayıp Aydınlanma (Çev. Yusuf Selman İnanç), Kronik Kitap, 7. Baskı, İstanbul, 2021, Aykut Kazancıgil, Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji, Ufuk Kitapları, 2. Baskı, İstanbul, 2000, Mehmet İpşirli, Osmanlı İlmiyesi, Kronik Kitap, İstanbul, 2021, Sıtkı Selim Dolanay, Yerelden Uluslararasına Yenilik Sistemi (Güney Kore – Türkiye.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: HER HAFTANIN DERS NOTLARI E ÖĞRENME SİSTEMİNE YÜKLENMİŞTİR.
Diğer Kaynaklar: Chris Freeman ve Luc Soete, Yenilik İktisadı (Çev. Ergun Türkcan), TÜBİTAK Yayınları Akademik Dizi,, Ankara, 2003,
Sıtkı Selim Dolanay, Schumpeter Sisteminde Yenilikler, Ekonomik Gelişme ve Devresel Hareketler, Ergun Türkcan Teknolojinin Ekonomi Politiği, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayın No: 151, Ankara, 1981, Ergun Türkcan Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Teknoloji ve Politika, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2009, www.inovasyon.org, Frederick Starr, Kayıp Aydınlanma (Çev. Yusuf Selman İnanç), Kronik Kitap, 7. Baskı, İstanbul, 2021, Aykut Kazancıgil, Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji, Ufuk Kitapları, 2. Baskı, İstanbul, 2000, Mehmet İpşirli, Osmanlı İlmiyesi, Kronik Kitap, İstanbul, 2021, Sıtkı Selim Dolanay, Yerelden Uluslararasına Yenilik Sistemi (Güney Kore – Türkiye.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %